شناسهٔ خبر: 51653539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته خبری «آژیر» ۷ دی ماه ۱۴۰۰؛

سرقت گاردریل‌های بزرگراه‌ها با همدستی پیمانکار شهرداری/ اخاذی سارقان از دختران با کلت ساچمه‌ای

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات دستگیری سارقی که خود را مدیر ساختمان معرفی کرد تا سرقت موبایل قاپ‌های محله نازِی آباد حین زاغ زنی یک خانم مطلع خواهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

سرقت گاردریل‌های بزرگراه‌ها با همدستی پیمانکار شهرداری

سرهنگ پیمان لطیفی سرپرست سرکلانتری سوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: به دنبال افزایش سرقت گاردریل‌های بزرگراه‌ها موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات ضربت سرکلانتری سوم حین گشت زنی به خودروی وانتی که به صورت مشکوکی در کنار بزرگراه در حال حرکت بوده مشکوک و خودرو را زیر نظر قرار داده و مشاهده می‌کنند که خودروی مذکور از تاریکی شب استفاده و در پوشش خودرو‌های شهرداری با علائم هشدار دهنده به کنار گاردریل‌ها رفته و شروع به بازکردن آن‌ها کرد که سریعا عوامل ضربت برای دستگیری متهم اقدام کردند و متهم غافلگیر و دستگیر شد.

سرپرست سرکلانتری سوم تصریح کرد: در بازرسی خودروی سارق، تعدادی گاردریل و وسایل مختلف برای باز کردن گاردریل‌ها کشف شد و متهم در تحقیقات فنی در کلانتری به جرم خود اعتراف کرده که با راهنمایی و همدستی برادرش که از پیمانکاران شهرداری است، اقدام به سرقت می‌کند که با هماهنگی قضائی همدست وی نیز دستگیر شد.

دستگیری سارقی که خود را مدیر ساختمان معرفی کرد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: واحد عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو نفر که داخل خودروی وانت در حال زاغ زنی منزلی بودند، مشکوک می‌شوند و آن‌ها را زیر نظر قرار داده که یکی از آنان از روی دیوار وارد منزل شد.

وی افزود: واحد عملیات کلانتری سریعا وارد عمل شدند، نفر دوم که بیرون از ساختمان در حال زاغ زنی بود به محض مشاهده ماموران با خودرو متواری شد، ماموران وارد منزل مورد نظر شده که ابتدا مشاهده کردند فردی با لباس معمولی خانگی و دمپایی به ماموران مراجعه و اعلام داشت که مدیر ساختمان است و با شنیدن صدا به بیرون از منزل مراجعه کرده است، ماموران در بررسی بیشتر در داخل راهرو ساختمان مشاهده کردند که ۲ دستگاه دوچرخه و تعدادی کفش به صورت یکجا جمع شده و آماده سرقت است.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ماموران از همسایگان پرس و جو کرده و پس از بررسی بیشتر مشخص شد سارق همان فردی بوده که با مشاهده ماموران لباس‌های خود را تعویض کرده و با پوشیدن دمپایی خود را مدیر ساختمان معرفی کرده است، در نتیجه متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: متهم به سرقت منزل با همدستی فرد دیگری که متواری شد اعتراف کرد و شاکیان نیز به کلانتری مراجعه کرده و متهم دارای ۶ مورد سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان است.

سرقت موبایل قاپ‌های محله نازِی آباد حین زاغ زنی یک خانم

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش سرقت موبایل در سطح حوزه کلانتری ۱۳۰ نازی آباد موضوع در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: عوامل عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در حین گشت زنی در سطح حوزه و نقاط جرم خیز و براساس اطلاعات کسب شده مبنی بر سرقت توسط یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ با دو سرنشین، در یکی از خیابان‌های پرتردد یک دستگاه موتورسیکلت با همان مشخصات دو نفر سرنشین و پلاک مخدوش و صورت‌های پوشیده مشاهده کردند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: متهمان به صورت آهسته در حال حرکت در کنار پیاده رو و زاغ زنی خانمی که در حال صحبت کردن با موبایل است، بودند که ماموران گشتی آن‌ها را زیر نظر گرفته و در نهایت سارقان با استفاده از غفلت عابر پیاده موبایل وی را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

وی افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی سارقان را دستگیر و در بازرسی بدنی سه دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: متهمان در تحقیقات فنی پلیسی به جرم خود اعتراف و ۷ نفر شاکی نیز تاکنون به کلانتری مراجعه و سارقان را شناسایی کردند؛ سارقان نیز در اعترافات خود به ۲۰ فقره سرقت موبایل اعتراف کردند.

اخاذی سارقان از دختران با کلت ساچمه‌ای

سرهنگ امیرهوشنگ امیری سرکلانترهفتم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: براساس اخبار به دست آمده مبنی بر سرقت از شهروندان به خصوص دختران جوان توسط ۲ سرنشین یک خودروی مدل بالا به همراه یک قبضه سلاح کلت ساچمه ای، موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد قرار گرفت.

وی افزود: عوامل عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و با توجه به اطلاعات کسب شده از سارقان در یکی از خیابان ها، خودروی مدل بالایی را که با دو نفر سرنشین در کنار خیابان در حال صحبت با ۲ خانم بود، مشاهده کردند که خودرو را زیر نظر قرار داده و مشاهده شد هر ۲ خانم سوار بر خودرو شده و حرکت کردند که بلافاصله ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند و مسیر خودرو را مسدود و متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ امیری تصریح کرد: در بازرسی اولیه از متهمان یک قبضه کلت کمری ساچمه‌ای کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به جرائم خود اعتراف کردند که با فریب دختران جوان با پوشش خودروی مدل بالا آن‌ها را سوار و در مسیر با تهدید سلاح اقدام به اخاذی و سرقت اشیاء قیمتی آنان می‌کردند.

به گفته سرهنگ امیری تاکنون ۵ شاکی در این خصوص شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند.

دستگیری ۳۰ سارق شاخص در محلات غرب تهران

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی اجرای طرح محل محور برخورد با سارقانی که به صورت منطقه‌ای اقدام به فعالیت مجرمان می‌کردند؛ ۳۰ سارق شاخص و ۱۲۰ معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند و در این طرح ۱۰ خودرو و ۲۵ موتورسیکلت توقیف شدند.

سرهنگ آذین با بیان اینکه سارقان معمولا اماکن خلوت پارک‌های کنار خیابان و بزرگراه‌ها را برای انجام سرقت خود انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: مجرمان سوژه‌های ضعیف اعم از کودکان و افراد مسن را برای اجرای نقشه‌های شوم خود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اگر پارکی خلوت بود و سر و کله موتورسیکلت‌ای در آن محل پیدا شد شهروندان ابتدا از محل متواری شوند و سپس پلیس را از حضور چنین افرادی مطلع کنند تا با بررسی موارد سارقان یا کیف قاپان احتمالی را دستگیر کنیم.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه شهروندان خودرو‌های خود را در اماکن خلوت پارک نکنند و از پارکینگ‌های موجود در سطح شهر استفاده کنند، گفت: تدبیر ما پس از سرقت اموال شهروندان، کشف در کمترین زمان ممکن است.

وی افزود: حضور مالباخته در پی‌جویی‌های انتظامی و پیگیری‌های قضایی نقش مهمی دارد، اما پس از هر سرقت پلیس کار ذاتی خود را انجام می‌دهد تا سارق یا سارقان اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شوند.

جزئیات نحوه دستگیری مجرمان پرونده سکه ثامن/ پیامک پلیس به قمار اولی‌ها

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شد در سال جاری ۹۰ درصد از جرایم سایبری شد.

وی افزود: در حوزه دسته بندی پرونده‌ها و راه‌اندازی رمز پویا، پرونده‌های مرتبط با برداشت حساب‌های اینترنتی به شکل بسیار محسوسی کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس فتای تهران تصریح کرد: در سال جاری آمار پرونده‌ها در حوزه برداشت نسبت به سال گذشته کمتر است، اما در بحث پرونده‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی و رمز ارز‌ها کمی افزایش پرونده را شاهد بودیم.

سرهنگ گودرزی درباره پرونده سکه ثامن گفت: این پرونده در همان ابتدای مسیر بررسی و نفر اصلی دستگیر شد، لذا پرونده به مرجع قضایی ارجاع و در حال حاضر تشریفات قانونی در حال انجام است و منتظر به نظر گرفتن احکام قضایی هستیم.

وی افزود: مرکز رصد تشخیص و پیشگیری در حال گشت زنی‌های مستمر در فضای مجازی است و در صورت مشاهده کوچکترین جرایم موارد تحت پیگرد انتظامی قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه سرشاخه‌های سایت‌های قمار درخارج از کشور فعال هستند، تصریح کرد: تعدادی از این افراد دستگیر شده و به افرادی که در خارج از کشور در حال فعالیت مجرمانه هستند نیز اخطار دادیم.

وی افزود: افراد بدانند در هر جای دنیا که باشند، پلیس، قوه قضاییه و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و اموالی را که از مردم به یغما بردند، پس خواهد گرفت.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: اولویت اول ما در بحث اموال این بوده که وجوهات به حساب‌های از که مردان برگردد.

وی افزود: اگر چه هر دو طرف قمارباز‌ها مجرم هستند، اما اگر فردی در قمار به هر دلیلی اغفال شود و در این راه بازنده شود، راه را برای او باز کردیم تا نزد پلیس شکایت کند تا پس از پیگیری‌ها اموالش به دست او برسد.

رئیس پلیس فتا تهران بیان کرد: افرادی که اولین بار وارد قمار شدند، طبق هماهنگی با دادستانی کل کشور امتیازی به آن‌ها دادیم و آن این است که در این وهله به افراد پیامکی خواهیم داد مبنی بر اینکه آن‌ها در دایره رصد پلیس و مقام قضایی هستند و اگر به کارشان خاتمه ندهند، طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید

درگیری خونین ۴ جوان در غرب تهران/ نزاع دسته جمعی بر سر اختلافات مالی در بازار تهران

انتهای پیام/

نظر شما