شناسهٔ خبر: 51651455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

شکارچیان متخلف استان قزوین در دام محیط بانان

قزوین(پانا)- شش گروه شکارچی متخلف در حین شکار و حمل اسلحه شکاری توسط نیروهای یگان حفاظت حفاظت محیط زیست استان در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در توضیح این خبر اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در حوزه های استحفاظی شهرستان های استان در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین مقررات شکار و صید در زمان بارش برف و یخبندان مناطق مختلف و در راستای پیشگیری از نقض قوانین و شکار حیات وحش در حوزه های استحفاظی شهرستان های قزوین موفق شدند چهار گروه شکارچی متشکل از 5 نفر شکارچی متخلف شروع به شکار را با پنج قبضه اسلحه شامل، یک قبضه اسلحه توسط محیط بانان الموت غربی در حوزه الموت غربی ، یک قبضه اسلحه شکاری توسط محیط بانان الموت شرقی در حوزه الموت شرقی، یک قبضه اسلحه توسط محیط بانان طارم سفلی در حوزه طارم و دو قبضه اسلحه توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست و حراست اداره کل را دستگیر کنند.
وی اظهار داشت: در دو عملیات دیگر دو گروه از شکارچیان متجاوز در منطقه طارم و قزوین دستگیر که شامل دو نفر بوده و از شکارچیان در منطقه طارم یک قبضه اسلحه و لاشه 7 قطعه کبک و از شکارچی حوزه قزوین 5 قطعه سهره طلایی زنده و تعدادی تور، قفس و ادوات زنده گیری کشف و ضبط شد.
طاهری ادامه داد: پرونده متخلفین پس از تنظیم صورت مجلس در محل وقوع جرم ، جهت بررسی و اعلام حکم به مراجع قضایی مربوطه ارایه گردید.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به طور مستمر و شبانه روزی و در ایام تعطیل نسبت به انجام عملیات گشت و کنترل در مناطق اقدام و در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی با همکاری مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهند نمود.

نظر شما