شناسهٔ خبر: 51651408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

در بیانیه ده‌ها سازمان فلسطینی اعلام شد

حملات شهرک نشینان جنایت جنگی است

صاحب‌خبر -
145 سازمان غیردولتی فلسطین، حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها را «جنایت جنگی» خواندند و خواستار حمایت بین‌المللی برای توقف حملات شدند.
به‌گزارش ایسنا به‌نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه مشترک این سازمان‌ها آمده است که این حملات نژادپرستانه و سیستماتیک نه تنها حملاتی پراکنده و فردی نیستند، بلکه یک جنگ علنی به‌شمار می‌روند که به‌صورت سیستماتیک و سازماندهی شده، انجام می‌شوند. این سازمان‌ همچنین ارائه همه اقدامات لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها و ماندن در سرزمین خود و تلاش برای توقف همه اقدامات در راستای تخلیه زمین‌ها از ساکنان اصلی آنها را خواستار شدند و پیشنهاد تشکیل یک جبهه گسترده بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری و گسترش کمپین‌های همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها را مطرح کردند. شهرک‌نشینان صهیونیست از چند روز پیش خانه‌های فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری اشغالی را هدف حمله قرار می‌دهند. این حملات برای بازگشت مجدد آنها به شهرک‌های «برقه» و «سلیه الظهر» که از سال ۲۰۰۵ تخلیه شده بودند، صورت می‌گیرد.
هشدار اتحادیه عرب به تل‌آویو
اتحادیه عرب از مقامات رژیم صهیونیستی خواست از تغییر ماهیت و ترکیب جمعیتی، ساختار و وضعیت قانونی و حقوقی جولان سوریه و نیز شهرک‌سازی در این منطقه دست بردارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی در خصوص اقدامات تنش‌آمیز رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خاطرنشان کرد که برگزاری نشست هفتگی دولت تل آویو در جولان سوریه به مثابه نقض آشکار اصول و قوانین بین‌المللی و شورای حقوق بشر و توافقنامه‌های ژنو است. شهرک‌سازی همچنان از نظر قانونی و حقوقی امری باطل است و انتقال شهرک‌نشینان به اراضی اشغالی نادیده گرفتن اصول حقوقی باثبات و اقدامی است که توسط قوانین بین‌المللی جرم تلقی شده وطبق کنوانسیون چهارم ژنو به‌طور قطعی ممنوع است.

برچسب‌ها:

نظر شما