شناسهٔ خبر: 51647589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا مطرح کرد؛

لزوم ارائه طرح های موضعی- موضوعی برای حفظ میراث طبیعی در منطقه ۶

عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارائه طرح‌های موضعی-موضوعی برلی حفظ میراث طبیعی در منطقه ۶ تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی، در سی و پنجمین جلسه شورا در تذکری به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص مسائل و مشکلات منطقه ۶  گفت: مسائل و معضلات کالبدی در منطقه ۶ تهران در قالب دو اولویت در این مقطع زمانی قابل پیگیری و اقدام از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است؛ در وهله اول، لزوم توجه ویژه به بارگذاری تراکم ساختمانی و جمعیتی و موضوع «جمعیت گریزی و اختلاف فاحش شب و روز از حیث وجود جمعیت و ایجاد فضاهای بی دفاع شهری است.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به فرایند تثبیت کاربردهای تجاری- اداری و خدمات پشتیبان بازار تهران در سنوات گذشته در مناطق ۱۱ و ۱۲ و نفوذ زبانه های تجاری-اداری پشتیبان(غیرمجاز) به بافت های مسکونی، علاوه بر ایجاد فضاهای بی دفاع شهری در شب، باعث جمعیت گزیری و معضلات بعدی آن در سایر مناطق از جمله منطقه ۶ شده است.  

شربیانی بیان کرد: با این حال به دلیل کاهش شدید سکونت در بخش مرکزی کلانشهر تهران، مشکلات متعددی از جمله؛ ترافیک پرحجم و تراکم جمعیتی بالا در روز و تجمع معتادین و کارتن خواب ها، افزایش بزهکاری و سرقت و بروز رفتارهای نابهنجار در شب را شاهد هستیم.

او افزود: این مشکلات، چالش های فراوانی را برای ساکنین ساکن در محدوده رقم زده است. لذا حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علاوه بر احصاء مغایرت های پهنه بندی طرح تفصیلی با وضع موجود، نسبت به تهیه دستورالعمل تعادل بخشی سطح و سطوح سرانه ها و ایجاد توازن بین کاربردهای شهری اقدام کند.

شربیانی گفت: در مرحله بعد، لزوم رسیدگی به حقوق مکتسبه مالکین املاک محدوده خیابان حضرت ولیعصر(عج) قبل از مصوبه کمیسیون ماده پنج باید مورد توجه قراز بگیرد. 

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به طولانی شدن زمان تصویب طرح موضعی خیابان حضرت ولیعصر(عج) و درخواست های ثبت شده برای اخذ پروانه های ساختمانی قبل از تصویب طرح مذکور، حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نسبت به تعیین تکلیف اینگونه املاک اقدام مبتنی بر انتقال حق توسعه و حفاظت و صیانت از میراث طبیعی شهر را انجام دهد. لزوم توجه به میراث طبیعی(درختان) و ماندگار محور حضرت ولیعصر(عج) در صدور پروانه های ساختمانی ضروری است.

شربیانی عنوان کرد: از این رو در راستای اجرای وظایف نمایندگان مردم و  با استناد به بندهای دوم (۲) و ششم (۶) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و همچنین بندهای نهم (۹) و دوازدهم (۱۲) ماده ۴۳ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مصوب ۱۳۹۷/۱۰/۳۰به معاونت شهرسازی و معماری تذکر داده می شود که با اتخاذ تصمیم های کارآمد و برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه در راستای ارائه لوایح و تعریف طرح های موضعی - موضوعی  با هدف حفظ میراث طبیعی در منطقه ۶  اقدامات لازم  و عاجل را به عمل آورد.

نظر شما