شناسهٔ خبر: 51643494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام موسی‌پور:

اهمیت ۹ دی کمتر از روز پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت اهمیت حماسه نه دی کمتر از یوم الله ۲۲ بهمن و هشت سال دفاع مقدس نیست و باید هر سال با شکوه‌تر از سال گذشته برپا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری حجت‌الاسلام موسی‌پور نماینده مقام معظم رهبری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای اعلام برنامه‌های حماسه نه دی، صبح امروز در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با ظهور انقلاب جمهوری اسلامی، ایام‌الله‌های زیادی را تجربه کرده که ظرفیت انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. نهم دی یکی از مهم‌ترین روزهای پس از انقلاب و یکی از آن یوم‌الله‌ها است. اهمیت این روز کمتر از ۲۲ بهمن و هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی تصریح کرد:‌ اهمیت حماسه نه دی از آن جهت است که دشمن به دنبال هدف قرار دادن هویت دینی و تجزیه کشور بود ولی مردم در ۹ دی حماسه‌ای دیگر خلق کردند و همه توطئه‌های چهل سال گذشته دشمن‌ با حضور حماسه‌آفرین مردم و اندیشه‌های امام و رهبری خنثی شد.

موسی‌پور در ادامه گفت: فتنه ۸۸ یک توطئه به خصوصی است که محصول برنامه چند ساله رژیم صهیونیستی، آمریکا و دستگاه‌های امنیتی غرب بود. بستر این فتنه برای انتخابات بود. در چند ماه مانده به انتخابات ۸۸ فتنه کلید خورد و سعی کردند برگزاری در انتخابات را به ابهام و شبهه بیاندازند. زمانی که موج ابهام و شبهه در انتخابات هر روز بیشتر می‌شد رهبری نسبت به فضای بوجود آمده برای رفع این ابهام تذکر دادند.

موسی‌پور در ادامه گفت: رویدادهای مهم ملی با آسیب‌هایی هم رو به رو می‌شود یکی از آن آسیب‌ها گذر زمان و نادیده گرفتن این رویداد است که باعث فراموشی می‌شود. نباید به روز حماسی آسیبی وارد شود و باید هرسال پرشورتر و با شکوه بیشتری از سال گذشته برپا شود.  دومین خطر، تحریف حقیقت است که در جنگ تبلیغاتی دشمن، داستان اصلی وارونه نمایی می‌شود. راهکار مبارزه با آن روشنگری و بیان دقیق و  باز کردن ابعاد جدیدی از این اتفاق است. در سالروز بزرگداشت حماسه نه دی، جهاد روایت مهم‌ترین برنامه اصلی امسال است. آسیب سومی هم که می‌تواند به حماسه نه دی خدشه وارد کند، کوچک انگاشتن این حماسه است. از آن زمان که تحریم‌های اقتصادی به ایران تحمیل شد و کشور با بحران‌های اجتماعی رو به رو شد نباید این حماسه را کوچک شمرد و از آن به سادگی عبور کرد.

وی اعلام کرد: شعار امسال، «حماسه نه دی رمز عبور از فتنه و تجلی وحدت» است. این حماسه مربوط به هیچ قشر، جناح و دسته‌ خاصی نیست و مربوط به تمام مردم ایران است. ما برای مقابله با دشمنان نیاز به وحدت داریم که نه دی یکی از مهم ترین روزها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره مهمترین برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی گفت: برپایی اجتماعات مردمی در ۸۰۰ شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز، همایش‌های علمی و محتوایی با موضوع روشنگری و بصیرت بخشی، برگزاری وبینارهای تخصصی، شب‌های شعر با حضور شاعران آیینی و انقلابی، برپایی نمایشگاه‌های عکس، گرافیک و کاریکاتور، اجرای سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعزام سخنران به مراکز تجمع مردمی، برگزاری حلقه‌های فرهنگی و روشنگری در مساجد و پایگاه‌های بسیج از مهمترین برنامه‌های امسال است. بیش از ۸۰۰ جلد کتاب تدوین و منتشر شده که در اختیار مردم قرار دارد و همچنین قرار است مراسم اجتماع مردمی در تهران در میدان امام حسین برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما