شناسهٔ خبر: 51642643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهرام عظیمی:

خروجی جشنواره استیکر در هیچ جایی وجود ندارد

رئیس هیأت داوران جشنواره استیکر از نبود خروجی برای جشنواره انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر سومین جشنواره استیکر سال در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با آمدن کرونا اهمیت فضای مجازی بیش از پیش مشخص شد. استیکر زبان قابل فهم برای مردم است که می‌توانند از طریق آن احساسات و عواطف خود را بیان کنند. یعنی با ارائه یک طرح می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره استیکر، استیکر‌های بومی و ایرانی ایجاد کرده است، ادامه داد: فرهنگ و زبان ایرانی محدود به این جغرافیا نیست، تمام کشور‌هایی که زبان ما را می‌دانند و این استیکر‌ها برای آن‌ها قابل فهم است، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و دایره کاربری را گسترش دهند. استمرار یک جشنواره به صورت منظم اتفاق مثبتی است، زیرا هر جشنواره‌ معمولا در یک برهه برگزار می‌شود و یک عده با آن ارتباط برقرار می‌کنند. اما در این جشنواره با یک محصول در تماس هستیم.

این کارتونیست با انتقاد به کم توجهی وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد به این رویداد اظهار کرد: چرا پیام‌رسان‌های داخلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ در پیام‌رسان‌های خارجی هرچه به مزاجشان خوش نیاید را حذف می‌کنند. حتی در یک پیام‌رسان داخلی هم سرمایه‌گذاری جدی صورت نگرفت، شاید مسئولین متوجه اهمیت آن نمی‌شوند. هنرمندان ما در حوزه کارتون، کاریکاتور و کاراکتر حرف اول را می‌زنند.

در ادامه بهرام عظیمی رئیس هیات داوران اظهار کرد: تنها جشنواره‌ای است که هنرمندان رشته‌های مختلف را گردهم می‌آورد. اما خروجی آن را در هیچ کجا نمی‌بینیم. شهرداری می‌بایست در بیلبورد‌های خود از آن استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما