شناسهٔ خبر: 51642057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آغاز بارش شدید باران و برف و احتمال سیلاب از فردا در کشور/ وزش باد نسبتا شدید در ۴ استان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش شدید باران از فردا و وزش باد نسبتا شدید در دو روز پایانی هفته خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز بیشتر مناطق کشور دارای جوی آرام و پایدار است که افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

فردا سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور می‌شود که در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود؛ بارش‌ها در نقاط سردسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان به شکل برف است.
 
روز پنجشنبه علاوه بر مناطق فوق، در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان‌های اصفهان، لرستان و ایلام بارش رخ خواهد داد که شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و نیمه جنوبی خوزستان است.
 
روز جمعه این هفته عمده بارش‌ها در نیمه شرقی کشور خواهد بود و در جنوب غرب، غرب همچنین در استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
 
روز شنبه هفته آینده مجددا سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب وارد کشور خواهد ش که در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود.
 
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به نفوذ سامانه بارشی نسبت به تشدید بارش‌ها و بارش شدید باران و در ارتفاعات برف از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده نسبت به خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی در نوار جنوبی کشور هشدار داد.
 
همچنین اعلام شد که احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر، تاخیر و یا لغو پرواز نیز وجود دارد.
 
سازمان هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و افزایش ارتفاع موج به همراه با بارش باران و رعدوبرق نواحی ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس، در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان خبر داد.
 
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز از فردا تا روز شنبه هفته آینده مواج است.
 
آسمان تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی شده است که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز پایتخت ۱۰ و صفر درجه است. آسمان تهران فردا هم نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد خواهد بود.
 
بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۱۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تبریز با بیشینه دمای ۱- درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما