شناسهٔ خبر: 51637375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طی دو هفته گذشته؛

هشت چاه آب غیرمجاز در قزوین مسدود شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تلاش و پیگیری‌های گروه انسداد و مامورین ماده 30 شرکت آب منطقه‌ای قزوین طی دو هفته گذشته 8 حلقه چاه غیرمجاز با دبی حدود 140 لیتر در ثانیه مسدود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید منصوری این شرکت با اعلام این خبر عنوان داشت: حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی یکی از مهمترین اهداف و وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای است و تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی نیز با هدف شناسایی و جلوگیری از تخلفات در حوزه منابع آبی صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: از آنجا که دشت قزوین یک دشت ممنوعه است، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در برنامه‌های کاری گروه‌های گشت و بازرسی قرار داشته و در همین راستا نیز چاه‌های غیرمجاز شناسایی و مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اثرات مخرب چاه‌های غیر‌مجاز در دشت‌های کشور اظهار کرد: برداشت بیش از آب قابل برنامه‌ریزی از سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌ها باعث پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و این امر موجب تشدید فرونشست و کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: فرونشست زمین تهدیدی جدی برای تاسیسات زیربنایی است لذا باید با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات حوزه منابع آبی از کاهش سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از اهتمام ویژه این شرکت در برخورد با تخلفات در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی خبر داد و گفت: این اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات و درقالب طرح احیاء و تعادل بخشی و در راستای حفظ و حراست از منابع آبی در حال انجام است.

نظر شما