شناسهٔ خبر: 51632251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقامه نماز جماعت در ۳۵۰ مسجد استان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نماز جماعت در ۳۵۰ مسجد زنجان اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در دیدار با رئیس شورای شهر زنجان، بابیان اینکه ۷۰۰ هیئت مذهبی فعال هستند، گفت: در سامانه مداحان نیز بالغ بر ۳۰۰ مداح ثبت‌نام و ارزیابی های لازم نسبت به آن‌ها انجام شده که فقط شامل مداحانی که پروسه مربوطه را برای ثبت در این سامانه طی کرده‌اند می‌شود، این در حالی است که چندین برابر این ظرفیت در استان زنجان مداح اهل‌بیت (ع) داریم.

او با یادآوری اینکه بالغ بر ۳۵۰ باب مسجد در حوزه نماز جماعت در استان زنجان فعال هستند که این تعداد در شهر زنجان به ۱۱۰ باب مسجد می‌رسد، ادامه داد: همه این مساجد دارای امام جماعت بوده و در طول روز ۲ وعده و در برخی از مساجد نیز ۳ وعده نماز اقامه می‌شود که این خود باعث شده  تا ارتباط تنگاتنگی بین ائمه جماعات در استان زنجان داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر اینکه نگاه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید، مهندسی زیست‌بوم فرهنگی با هم‌افزایی و هم‌فکری همه مجموعه‌هایی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند است، تصریح کرد: از همان ابتدا نیز نگاه ما در استان زنجان این بوده که حرکت رو به جلو داشته باشیم و امروز همه امکانات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خدمت جریانات مردمی و حاکمیتی است و اگر امکاناتی داریم در اختیار این مجموعه‌ها قرار داده‌ایم.

احمدی ادامه داد: این اداره‌کل تا به امروز ارتباط خوبی با مجموعه‌های مختلف داشته و برنامه‌های مشترک در راستای هم‌افزایی بیشتر انجام و تلاش شده است که فارغ از تعینات اداری، همکاری‌ها در بالاترین سطح انجام شود.

او با بیان اینکه ترکیب جدید اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به گونه‌ای است که هم نگاه فرهنگی و هم دغدغه‌های فرهنگی این اعضا فارغ از مسئولیتی که دارند بسیار پررنگ است، ادامه داد: به همین خاطر این ترکیب شورا فرصت بسیار مغتنمی است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر زنجان تا به امروز همکاری‌های خوبی را از جهات مختلف از جمله حمایت از هیئات مذهبی و موکب‌ها به عمل آورده است که جای قدردانی دارد، تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا، اعضای شورای اسلامی و نیز سازمان فرهنگی شهرداری زنجان همکاری خوبی را با موکب‌ها برای ایجاد یک حرکت مردمی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص در روز اربعین حسینی به عمل آورد.

برگزاری جایزه دوسالانه امام حسین (ع) در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:یکی از کار‌های فاخری که در بحث برندینگ شهری مطرح و به مرکز نیز ارائه شده، جایزه دو سالانه امام حسین (ع) است که اعتبارات آن نیز برای امسال در نظر گرفته شده است.

او  با بیان اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی فقط به اجتماع یوم‌العباس خلاصه شده است، افزود: این در حالی است که اگر بتوانیم در لایه‌های نخبگانی جوامع، هم به صورت کشوری و هم به صورت بین‌المللی، زنجان را مطرح کنیم، نیازمند یک رویداد علمی و فرهنگی فاخر هستیم تا زنجان فراتر از یوم‌العباس، هویت مذهبی و ارادتی که مردم به اهل‌بیت (ع) دارند، در قالب یک رویداد دو سالانه پررنگ‌تر شود، به همین خاطر جایزه دوسالانه امام حسین (ع) در گام اول در حوزه کتاب برگزار می‌شود.

احمدی، یکی از دغدغه‌های استان زنجان را مربوط به آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: گزارشی که در سال ۱۳۹۷در این زمینه از سوی استانداری زنجان ارائه شد، حکایت از هزینه‌کرد بودجه‌های کلان بود و این در حالی است که برای ورود جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند زیرساخت بودیم.

او ادامه داد: در گام اول و در سال ۱۳۹۸ تعداد هفت پایگاه اجتماعی را در شهر زنجان با محوریت مسجد و استقرار روحانی تشکیل دادیم، این در حالی است که یکی از شاخصه‌های ما در این حوزه، استقرار روحانی در روستا‌ها بود که با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد که در سکونت‌های غیررسمی، روحانی را مستقر کنیم و نمونه بارز آن را می‌توان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان زنجان و حضور در کوی فلسطین مشاهده کرد.

۱۱ پایگاه اجتماعی در استان زنجان فعال است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۱ پایگاه اجتماعی در استان زنجان مستقر شده که در همه این پایگاه‌ها روحانی مستقر بوده و فعال‌تر از مساجد هستند.

احمدی ادامه داد: در زنجان هشت هیئت شاخص داریم و مقرر شد هیئات مذهبی در قالب این طرح نقطه‌زنی کنند که برخی از این هیئت‌های شاخص این اقدام را آغاز کرده‌اند که این خود باعث شده تا در کنار امام جماعت، از ظرفیت هیئات مذهبی نیز استفاده کنیم و معتقدیم با حضور امام جماعت در این مناطق، آسیب‌های اجتماعی مدیریت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌های قرآنی، جلساتی را با اعضای شورای اسلامی شهر زنجان داشته و معتقدیم در برنامه‌های قرآنی می‌توانیم بیش از پیش از ظرفیت فرهنگی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در تولید محتوا و نیز در محفل‌های روحانی استفاده کنیم، اظهار کرد: اگر در بحث برنامه‌های قرآنی بتوانیم محافل خوب قرآنی برگزار کنیم، قادر خواهیم بود که برنامه‌هایی را در این حوزه تدوین کنیم.

او با تأکید بر اینکه امروز برای داشتن یک مشاور دینی که تخصص داشته و توجیه نیز باشد، نیازمند برگزاری چند دوره برای تأسیس مراکز مشاوره هستیم، گفت: با توجه به اینکه هزینه کلاس‌ها و پودمان‌ها بالا است، نیازمند همکاری با شورای اسلامی شهر زنجان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در ۴ محور جایزه دو سالانه امام حسین (ع)، پودمان‌های تخصصی در چند محور، برنامه‌های قرآنی و آرامستان می‌توانیم با شورای اسلامی شهر زنجان ارتباط و همکاری کنیم.

 

انتهای پیام/م

نظر شما