شناسهٔ خبر: 51624964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک

رکناپلیس راه استان اردبیل به سرنشینان بیش از ۳۰۰ خودرو که در جاده ها گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در جریان بارش برف سنگین روز‌های گذشته، مأموران پلیس راه اردبیل به سرنشینان بیش از ۳۰۰ خودروی گرفتار شده در میان برف و یخ امدادرسانی کردند.

سرهنگ سید محمد صفوی اعلام کرد: نحوه امدادرسانی به خودرو‌های متوقف شده در میان راه‌های برفی مناطق مختلف این استان به اشکال مختلف از جمله کمک به بستن زنجیر چرخ، هدایت رانندگان ناآشنا به راه‌های برفی استان، رفع انسداد راه ناشی از توقف خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در گردنه‌های برف گیر استان به علت تدوام وزش باد و افت شدید دمای هوا کولاک مقطعی برف حاکم است، افزود: در حال حاضر تردد از گردنه خلخال به اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرمانده پلیس راه استان تأکید کرد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمز‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی خودروی خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

سرهنگ صفوی با تأکید بر اینکه در زمان ناپایداری هوا وبارش برف وکولاک رانندگان و مسافران از سفر‌های غیرضروری باید اجتناب کنند، اظهار کرد: در صورت ضرورت سفر، رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی و تأمین آرامش سفر تلقی کنند.

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • پیشنهاد نامگذاری مکان فرهنگی به نام جانباختگان

    پیشنهاد نامگذاری مکان فرهنگی به نام جانباختگان "هواپیمای اوکراینی" در تهران

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما