شناسهٔ خبر: 51623540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چتر حمایتی خیر تربتی از نخبگان این خطه گسترده‌تر شد

مسئول روابط عمومی بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: علاوه بر نخبگان علمی، تمامی قهرمانان ورزشی تربت حیدریه که در رقابت‌های ملی، آسیاسی و جهانی حایز مقام اول تا سوم شوند، مورد تشویق مالی مهندس مهدی مروج‌تربتی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا ، آرزو علومی‌بایگی افزود: تاکنون و برای دومین سال پیاپی تمامی جوانان دارای رتبه زیر هزار پذیرفته شده در دانشگاه‌های سراسر کشور بورسیه شده بودند که برای پذیرش در دانشگاه‌های ایران مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و باری پذیرش در دانشگاه های تربت حیدریه ۹۰ میلیون ریال توسط ایشان پرداخت ‌شد.

وی گفت: این خیر نیک‌اندیش همچنین اعلام کرد به قهرمانان ورزشی نیز پاداش نقدی پرداخت می‌کند و صبح امروز نیز مبلغ ۱۵۰میلیون ریال از سوی وی به حساب زهراسادات پوراسماعیل بایگی که در مسابقات پارا آسیایی ۲۰۲۱ دو و میدانی جوانان که  آذر ماه امسال در کشور بحرین در دوی ۱۴۰۰ متر با رکورد ۶ دقیقه و ۱۵۰ ثانیه به عنوان نفر دوم، دوی ۴۰۰ متر با رکورد ۷۸ ثانیه به عنوان نفر سوم و دوی ۸۰۰ متر با رکورد ۲ دقیقه و ۵۶ ثانیه به عنوان نفر سوم افتخار آفرین و مقام‌های نقره و برنز این مسابقات را از آن خود کرد، واریز شد.

علومی‌بایگی افزود: مهدی مروج‌تربتی موسس باشگاه عالی حرفه‌ای بابک مشهد و بنیانگذار هشت سالن ورزشی زنده یاد بابک مروج تربتی با هدف نخبه پروری در مشهد و زادگاهش تربت‌حیدریه نشان داده که به موضوع ورزش از نگاه حرفه‌ای علاقه خاصی دارد.

وی اظهار کرد: ایشان تاکنون هزینه اعزام یک دانشجوی اهل تربت‌حیدریه برای تحصیل در کشور ایتالیا را نیز متقبل شده‌است.

علومی‌بایگی همچنین گفت: این خیر نیک‌اندیش همچنین از کلیه افرادی که دارای تمول مالی هستند درخواست کرد برای حمایت از جوانان نخبه علمی و نیز ورزشی و به طور کلی گره‌گشایی از کار شهروندان، پا پیش گذاشته و به هر میزان توان مالی که دارند، در رفع مکلات همشهرهای خود اقدام کنند.

وی افزود: از نگاه ایشان در شرایطی قرار داریم که جوانان این خطه به دلیل مشکلات مالی شاید قادر نباشند آن طور که باید و شاید گام های موفقیت‌آمیز بردارند، اما دارای درون مایه‌های رشد و پیشرفت هستند و لذا باید از این نخبگان تا حد توان حمایت کرد.

سازمان مردم نهاد بنیاد غیردولتی خیّران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه در مهر سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و بعد انجام مراحل قانونی به شماره ۳۱۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۱۳۰۳۱۹ به  تاریخ ۲۱/۰۲/۱۳۹۹ در وزارت کشور به ثبت رسید.

نظر شما