شناسهٔ خبر: 51619555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای:

افزایش کرایه در حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای موجب تورم نمی شود

گران‌ فروش، واسطه‌ ها و دلالان هستند که به خاطر پرداخت اندک کرایه‌ بیشتر بابت هرکیلو بار، هر جزء کالای مورد عرضه‌ خود را به اندازه کل کرایه‌ پرداختی افزایش قیمت می دهند و پرداخت کرایه بیشتر را بهانه می کنند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای معتقد است کسانی که افزایش کرایه در حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای را موجب تورم چند برابری در اجناس می دانند یا سواد و تخصص در این کار ندارند یا ماله‌ کش سیاست و اقتصاد لیبرالی بوده و یا منفعت‌ خور هستند و سودجویی خود را توجیه می کنند.

 به گزارش تین نیوز، داود کریمی در شبکه های اجتماعی نوشت: محاسبه افزایش قیمت هر کالایی که افزایش قیمت سوخت شامل آن می شود سخت نیست، دارای سه مولفه  شامل طول مسیر حمل (کیلومتر)، وزن بار حمل شده (کیلو) و میزان مصرف‌ سوخت وسیله‌ حمل‌ کننده (لیتر) در آن مسافت با احتساب مسیر برگشت است.

وی گفت: در مورد کامیون های بین شهری (جاده‌ ای) اغلب این کامیون ها (حدود 50 درصد) مسیر برگشت را بار دیگری حمل می کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش کرایه‌ حمل بار جاده‌ای چقدر تورم ایجاد می‌کند؟

وی با بیان این که شروع گران‌ فروشی از بانک مرکزی و سپس از کارخانجات شروع می‌ شود، عنوان کرد: پالس گران‌ فروشی را ابتدا آنها توسط مهره‌ های خودشان به بازار تزریق می کنند تا گران فروشی خود را طبیعی جلوه دهند.

کریمی افزود: گران‌ فروش، واسطه‌ ها و دلالان هستند که به خاطر پرداخت اندک کرایه‌ بیشتر بابت هرکیلو بار، هر جزء کالای مورد عرضه‌ خود را به اندازه کل کرایه‌ پرداختی افزایش قیمت می دهند و پرداخت کرایه بیشتر را بهانه می کنند.

وی ادامه داد: این  اقدام سودجویی و ظلمی است که به نام کامیونداران و رانندگان و به کام دولت و کارخانه‌ دار و کاسب و مراکز تولید و شرکت های پخش‌ مایحتاج مردم تمام می شود.

نظر شما