شناسهٔ خبر: 51617953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت بهره‌گیری از معنویت و نور نماز در ادارات / اقامه نماز در ادارات سَبُک شمرده نشود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امامان معصوم، مالک اشترها، سردار سلیمانی‌ها و شهیدان، نماز در زندگی آنها برجسته بوده است و این بخش از مسؤولان را دعوت می‌کنیم با اقامه نماز در ادارات همراهی و از نور نماز استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه گردهمایی فصلی ستاد اقامه نماز مازندران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن گرامیداشت و تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت ۹ دی روز حماسه و بصیرت و میثاق مردم با ولایت، اظهار کرد: حضور حماسی با شکوه مردم ولایتمدار در دفع و رفع فتنه‌ای که شیاطین خارجی و عاملان آنها در داخل با بهانه تقلب در انتخابات و خلاف توصیه و نصیحت مقام معظم رهبری چند ماه کشور را صحنه آشوب و تخریب و تضییع مال، کشته شدن بعضی از انسان‌ها شدند، با حضورشان بساط فتنه را برچیدند.

وی ضمن قدردانی از عاملان نماز در ایراد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی، عتبات و ادارات ، افزود: بعضی از مسؤولان برای نماز حرمت و احترام قائل هستند و مکان و امکانات مناسبی برای اقامه نماز ایجاد می‌کنند و از مهمان عزیزی به نام «نماز» پذیریی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تصریح کرد: مسؤولانی که متاسفانه توجه چندانی به نماز در دستگاه مدیریتشان نمی‌کنند و بهایی برای نماز قائل نیستند از آنها دعوت می‌کنیم که حرمت نماز را حفظ کنند.

این مسؤول با بیان اینکه بزرگترین شخصیت‌های تاریخ، نماز فراز برجسته زندگی آنها بوده است، تصریح کرد: امامان معصوم، مالک اشترها، سردار سلیمانی‌ها و شهیدان، نماز در زندگی آنها برجسته بوده است و این بخش از مسؤولان را دعوت می‌کنیم با نماز همراهی کنند و با نماز مقابله نکنند و کنار بیایند و از نور نماز استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: نماز حلال مشکلات است و اگر نماز را از غربت و مظلومیت بیرون بیاوریم مشکلات فرهنگی ما حل می‌شود.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: خداوند در اولین سوره انعام می‌فرماید «خدا ستوده می‌شود هم برای آفرینش و هم برای قرار دادن نور و ظلمت»، خداوند بزرگ در این جهان خلقت واقعیت‌هایی به نام نور و ظلمت را قرار داده است، نور و ظلمت آنقدر مهم است که هم‌تراز اصل خلقت است و مورد ستایش قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: نور و ظلمتی که انسان درک می‌کند مادی است، مانند شب و روز که سایر موجودات نیز آن را درک می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند، در جهان هستی نور و ظلمت دیگر وجود دارد که باید آن نور و ظلمت را کشف کنیم که در جهان هستی فوق مادی و متافیزیک نورهایی مانند نور ایمان و نماز و نور ولایت وجود دارد.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: در روز قیامت منافقین از مومنان تقاضای نور می‌کنند در آخرت انسان با نور ایمان، اخلاق، معنویات، قرآن و پیامبر و...  به سعادت می‌رسد.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: مسؤولان در دستگاه‌ها ازکمبود بودجه و امکانات می‌نالند و اما این مسؤولان نمی‌آیند، بنالند که نور معنویت باید در این دستگاه بیشتر شود و اینجا نور نماز پررنگ‌تر شود تا ادارات ما کارآمدتر و فساد در ادارات برطرف شود.

وی با بیان اینکه اگر نماز واقعی باشد دزدی و اختلاس‌های کلان در کشور وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: اگر در زندگی انسان نور معنویت، اخلاق، نماز و ... باشد هرگز دست انسان به سوی حرام و گناه دراز نمی‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه خدمتی که عاملان اقامه نماز می‌کنند، بالاترین خدمت‌ها است، افزود: اگر انسان تا آخرت هر بهره معنوی از نماز ببرد مدیون نماز دنیایی است و باید خودمان نماز جدی بگیریم تا خانواده نسبی و کاری ما نماز را جدی بگیرند و باید نماز برای ما دغدغه باشد.

وی اضافه کرد: نماز را نباید سبک بشماریم و خودمان باید از عمق جان نماز را جدی بگیریم و تا اثراتش را در محیط خانواده نسبی و خانواده کاری ببینیم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/غ

نظر شما