شناسهٔ خبر: 51613683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی المیادین؛

ضیف الله الشامی: جنایات سعودی ها همچنان ادامه دارد

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن: سعودی‌ها دیگر هیچ دلیلی برای توجیه تجاوز خود علیه یمن ندارند. ائتلاف سعودی زنان و کودکان را بمباران می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت ائتلاف سعودی از اهدافی که در عمق خاک عربستان هدف قرار می‌گیرد، غافلگیر شده است. سعودی‌ها دیگر هیچ دلیلی برای توجیه تجاوز خود علیه یمن ندارند. ائتلاف سعودی زنان و کودکان را بمباران می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_7431791"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3317278/7431791?width=350&height=250"></script></div>

وی در مصاحبه با این شبکه افزود ائتلاف سعودی از حضور کارشناسان ایرانی و حزب الله در یمن سخن می‌گوید، اما هیچ مدرکی ارائه نمی‌کند. اگر کارشناسانی از حزب الله و ایران برای کمک کردن در اینجا بودند، ما به آن‌ها افتخار می‌کردیم. ائتلاف سعودی، فرودگاه صنعا را بمباران کرد تا راه را بر روی فشار‌های بین المللی به منظور بازگشایی این فرودگاه ببندد. آمریکا به کشور‌های متجاوز در جنگ یمن کمک می‌کند تا برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند. پس از پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی، واشنگتن به طور مستقیم وارد عمل شد تا عملیات در نبرد مأرب را متوقف کند. واشنگتن به طور مستقیم تهدید کرد، نبرد مأرب را نبرد خود می‌داند و اجازه هیچ نوع پیروزی را به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نخواهد داد.

<div id="video-display-embed-code_7431792"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3317278/7431792?width=350&height=250"></script></div>

الشامی افزود نبرد در مأرب با نیرو‌های متجاوزی است که از پشتیبانی هوایی آمریکا و مشارکت گروه‌های افراطی برخوردار هستند. آمریکا و کشور‌های متجاوز از شیوه فریبکاری در سخنان خود درباره کمک کردن به ملت یمن استفاده می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد آمریکا تامین کننده مالی اصلی و حامی اساسی گروه‌های افراطی در یمن است. ما تفاوتی بین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و سرکرده القاعده در یمن قائل نیستیم. سخنان آمریکایی‌ها درباره پهپاد‌های یمنی، بیانگر عجز سعودی هاست. شاید دولت فعلی آمریکا نمی‌خواهد اشتباهات ترامپ را درباره حمایت تسلیحاتی از سعودی‌ها تکرار کند. سعودی در منطقه خود را بزرگ جلوه می‌دهد، اما از رویارویی با مبارزان یمنی و سلاح‌هایی که می‌سازند، عاجز است. صنایع نظامی در یمن درباره سلاح‌های پیشرفته‌ای که فاش نشده است، به صورت محرمانه عمل می‌کند. اگر ائتلاف سعودی صادق بود، توافقنامه سوئد درباره جبهه ساحلی را اجرا می‌کرد.

وزیر اطلاع رسانی یمن افزود جرج قرداحی وزیر مستعفی اطلاع رسانی لبنان، موضع آزاد، انسانی و ملی خود را درباره جنگ یمن ابراز کرد که افتخاری برای همه لبنانی هاست. ریال‌های سعودی، باعث سکوت عربی و بین المللی در برابر جنایت‌های آن‌ها در یمن شده است.

<div id="video-display-embed-code_7431794"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3317278/7431794?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما