شناسهٔ خبر: 51612599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رئیس جمهور ونزوئلا: شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به مبارزه ملت این کشور با امپریالیسم آمریکا، تأکید کرد که این کشور، روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری المیادین لبنان، به تببین مواضع بسیاری از جمله تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، روابط ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران و مواضع این کشور در قبال فلسطین و سوریه و سایر کشورهای عربی پرداخت و تأکید کرد که همه کشورها باید علیه امپریالیسم آمریکا، متحد شوند.

رئیس جمهور ونزوئلا: شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم

 

مادرو با اشاره به مسئله اقتصاد در این کشور گفت: «ما شاهد بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و سال ۲۰۲۱، پس از آغاز جنگ اقتصادی [آمریکا]، نخستین سالی است که [ونزوئلا] رشد اقتصادی ثبت کرده است... انتظار داریم که سال ۲۰۲۲، بسیار بهتر از امسال باشد و کشور نیز شاهد پیشرفت باشد».

در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کنم
مادورو در ادامه به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تأکید کرد: «روابط ما همیشه با جمهوری اسلامی ایران، خوب بوده است؛ چه با رئیس جمهور اسبق احمدی نژاد، یا رئیس جمهور سابق روحانی یا رئیس جمهور کنونی رئیسی. دو بار با او، تلفنی صحبت کردم و بر سر چندین طرح جدید و تشکیل کمیته دولتی مشترک توافق کردیم که شامل همکاری بین ایران و ونزوئلاست... در پاسخ به دعوت رئیسی، بزودی به تهران خواهم رفت تا از نزدیک مذاکره کنیم و معاهدات جدیدی، امضا کنیم».

وی با بیان اینکه شیفته حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است، خاطر نشان کرد: «هر بار که به ایران می‌روم، دوست دارم که با آیت الله صحبت کنم. ایشان، مردی با درایت و هوش بالا هستند. لذا امیدواریم که در سفر بعدی، فرصتی دست دهد تا یک بار دیگر با آیت الله خامنه‌ای صحبت کنم».

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه از آشنایی با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیار خرسند بوده است، از سفر وی در سال ۲۰۱۹ و در جریان «جنگ برق» علیه ونزوئلا به این کشور خبر داد و گفت: «سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و درباره زمینه‌های مختلف کهربایی از جمله سیستم برق، صحبت کردیم. هر آنچه با او درباره آن صحبت کردیم، اجرایی شد. انسان خنده‌رو و خوش‌بینی به زندگی بود. خدا را شکر می‌کنم که با او آشنا شدم».

برچسب‌ها:

نظر شما