شناسهٔ خبر: 51602561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه شهرستان رودسر:

ملت ایران پای انقلاب خود ایستاده اند

حجت‌الاسلام روحانی توطئه دشمن برای ایجاد فضای ناامیدی در بین مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن بداند ملت ایران اسلامی هیچ چیزی را با انقلابشان، شهدا و امام امت معاوضه نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز(یکشنبه، 5 دی) در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده شهید رضا صادق محبوب در روستای مردابسر رودسر اظهار داشت: مردم امروز در شهرستان رودسر حماسه آفریدند و در همینجا از طرف حضور پرشور همه مردم خوب، وفادار به انقلاب، وفادار به امام، شهدا و ولایت در این مراسم قدردانی می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ و اذهان ثبت خواهد شد عنوان کرد: شهدا برای دفاع از ولایت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و حماسه‌های بزرگی آفریدند.

 

وی تصریح کرد: قرار بود شهید رضا صادق محبوب پس از دوره خدمتش، کارت پایان خدمت دریافت کند اما مشیت و خواست الهی این بود که دست چین شده و کارت شهادت که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست، نصیبش شود.

 

روحانی تداوم راه امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم و فساد و نظام استکباری آن زمان و تبعیت از فرمان ولی فقیه را دو موردی که همواره در وصیتنامه‌ها مورد تاکید شهدا بوده است، خواند و ادامه داد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی اعلام کرد 75 هزار وصیتنامه شهدا را مورد مطالعه قرار داده است تا مشخص شود شهدا در این وصیتنامه‌ها چه نوشتند که این دو جمله و هدف بین همه وصیتنامه‌ها مشترک بود. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه شهدا رفتند و مانند زهرای مرضیه(س) خود را فدای ولایت کردند افزود: شهدا نگذاشتند حاکمیت به جای ولایت بر مدار ظلم بچرخد و امروز همه زنان و مردان ما در ایران اسلامی از این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت الگو می‌گیرند.

 

روحانی توطئه دشمن برای ایجاد فضای ناامیدی در بین مردم را با استفاده از همه ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: دشمن می‌خواهد اینگونه القاء کند که مردم از انقلاب بریده‌اند و از نظام دور شده‌اند و از شهدا فاصله گرفتند، اما این دروغ محض است.

 

وی با بیان اینکه بهترین شاهد برای ادعای دروغین دشمنان و معاندان همین حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهید رضا صادق محبوب است افزود: اگر هم انتقاداتی نسبت به برخی مشکلات و کمبودها وجود دارد در جای خود محفوظ است اما دشمن باید بداند ما هیچ چیزی را با انقلابمان، شهدایمان و امام امت معاوضه نخواهیم کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: حضور ما در کنار مزار شهدا و برای تشییع پیکر شهدا یک پیام روشن و شفاف برای دشمنان انقلاب اسلامی دارد و به آنان گوشزد می‌کند که ما تا آخر ایستاده‌ایم بنابراین نباید ما را تهدید نکنند و با تحریم‌های همه جانبه بترسانند.

 

روحانی یادآور شد: در اینجا لازم می‌دانم از قول هم مردم عزیز و جمعی که در این مراسم نورانی گرد هم آمده‌اند خطاب به شهدای اسلام و انقلاب و حاج قاسم عزیز عرض کنم که این ملت تا آخرین لحظه عمرشان پای این نظام الهی و در راه پاسداشت خون شما با همه وجودشان ایستاده‌اند و از اهداف والای خود کوتاه نمی‌آیند.

 

گفتنی است، شهید رضا صادق محبوب از رزمندگان تیپ ١١ ۶ زرهی قزوین ، سال ۶ ٧ در سن ۲۱ سالگی در منطقه شرهانی به شهادت رسید و پیکر این شهید والامقام پس از ٣٣ سال طی آزمایش پزشکی (DNA) شناسایی شد.گفتنی است، شهید رضا صادق محبوب متولد سال ۱۳۴۶ اهل روستای مردابسر بخش مرکزی رودسر است. پیکر مطهر این شهید بزرگوار که سال 67 در منطقه شرهانی به شهادت رسیده بود، پس از 33 سال چشم انتظاری در تفحص جدید شناسایی شد.

 

پایان پیام/165

نظر شما