شناسهٔ خبر: 51599550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصدومان آتش‌سوزی ساختمان مسکونی کرمانشاه از بیمارستان ترخیص شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه بر اثر آتش‌سوزی آپارتمان مسکونی در شب گذشته (شنبه) ۲ تن فوت کردند و ۲۴ نیز مصدوم شدند، گفت: از مجموع مصدومان ۲۲ تن تاکنون از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ تن تحت مداوا هستند.

صاحب‌خبر -

«مهدی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه در حادثه آتش سوزی شب گذشته در یک ساختمان ۹ طبقه در بلوار ظفر کرمانشاه، ۲ تن از ساکنان این ساختمان که یک خانم جوان و یک دختر بچه بودند، جان باختند و ۲۴ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

وی توضیح داد که از مجموع مصدومان؛ تعداد ۱۳ مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند که ۱۲ نفر از این افراد ترخیص شدند و یک نفر نیز با سطح هوشیاری پایین در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری است که در حال حاضر وضعیت این بیمار مطلوب گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹ مصدوم دیگر این حادثه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری شدند که خوشبختانه بصورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

به گفته محمدی یک نفر دیگر از مصدومین از جمله یک آتش نشان به بیمارستان آیت الله طالقانی مراجعه نموده و ترخیص شده اند و یک نفر نیز هم اکنون در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری است.

آتش نشانی ۲۱ مصدوم را نجات داد

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز از مهار آتش سوزی ساختمان ۹ طبقه بعد از حدود ۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان خبر داد و گفت: ساعت ۲۰:۱۷ دقیقه شب گذشته این حریق گزارش شد که بلافاصله ۵۰ نیروی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

«فرهاد فرهودی» افزود: همچنین ۱۰ دستگاه خودرو از هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه: پس از ۲ ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشان در نهایت حریق ساختمان مهار بررسی های بعدی برای مشخص شدن علت حریق در حال کارشناسی است.

وی با اشاره به نجات ۲۱ نفر در این حادثه گفت: خوشبختانه با همت نیروهای آتش‌نشان ۲۱ نفر که در طبقات مختلف ساختمان محبوس شده بودند، نجات یافتند.

فرهودی گفت: این افراد توسط آتش‌نشانان به قسمت های بالکن آورده شده و سپس با پله ۳۲ متری از ساختمان خارج شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر از ساکنان ساختمان نیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این دو نفر یک زن جوان و یک دختربچه بودند که در همان لحظات اول آتش سوزی در پارکینگ دچار دودگرفتگی و خفگی ناشی از دود شده بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با بیان اینکه شروع آتش سوزی از ۲ طبقه منفی ساختمان بوده است، گفت: به احتمال زیاد آتش سوزی از خودروهای پارک شده در پارکینگ شروع شده و علت دقیق حادثه در حال بررسی است.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان آسیب دیده و نیاز به انجام برخی تعمیرات دارد، اما خوشبختانه تخریبی صورت نگرفته است.

نظر شما