شناسهٔ خبر: 51596708 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آلودگی هوا در شهرهای صنعتی نیمه شمالی کشور

رکنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

آلودگی هوا / آلودگی هوا یکی از پدیده های مخرب زیست محیطی است. آلودگی هوا همچنین تاثیر منفی زیادی بر سلامت شهروندان دارد. امروز در شهرهای صنعتی نیمه شمالی کشور شاهد آلودگی هوا خواهیم بود. آلودگی هوا در تهران به دلیل پدیده وارونگی دما رخ می دهد.

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی گفت: شب گذشته در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه رخ داد.

او ادامه داد: همچنین شب گذشته در جنوب استان‌های بوشهر، فارس و برخی مناطق کرمان و هرمزگان ابرناکی و وزش باد گاهی بارش باران و رعد و برق رخ داد.

ضیائیان اظهار کرد: امروز در جنوب کرمان بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد گاهی بارش باران و رعد و برق رخ می‌دهد، در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر و وزش باد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود افزود: تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان توضیح داد: روز دوشنبه در استان های کرمان، هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان رگبار رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه روز سه شنبه جوی آرام در کشور پیش بینی می شود گفت: روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود.

ضیائیان اظهار کرد: از یکشنبه تا سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت واقع در نیمه شمالی کشور، افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می شود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

او بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی است. بیشترین دمای تهران به ۹ درجه و کم ترین آن به ۳ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • بودجه 1401 به محیط زیست و اقتصاد جامعه توجه ندارد/  اختلاف طبقاتی را عمیق تر می کند

    بودجه 1401 به محیط زیست و اقتصاد جامعه توجه ندارد/ اختلاف طبقاتی را عمیق تر می کند

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما