شناسهٔ خبر: 51594172 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سامانه جامع جست‌و‌جوی شغل راه‌اندازی شد

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی/  بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیازشان عنوان می‌کنند و همزمان کارجویان فراوانی بیکارند و شغل متناسب با تخصص و مهارت خود را پیدا نمی‌کنند، حالا قرار است «سامانه جامع جست‌و‌جوی شغل» ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان را برقرار کند.
سامانه جست‌و‌جوی شغل محلی‌است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌نمایند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را ثبت نموده تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش رضایتمندی استفاده کنندگان ازخدمات کاریابی، کاهش هزینه‌های جست‌و‌جوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را از نتایج راه‌اندازی این سامانه برشمرد.
محمود کریمی بیرانوند، سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این سامانه توضیح داد: یکی از بازوان معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مؤسسات کاریابی هستند که سامانه جست‌و‌جوی شغل این کاریابی‌ها را به هم وصل می‌کند؛ اکنون اینها را به هم وصل می‌کنند؛ ما حدود 1000 مؤسسه کاریابی داخلی داریم که وظیفه ذاتی آنها اتصال کارفرماها به افراد جویای کار است که الان تحت سامانه منظمی فعالیت ندارند که بتوان رصد منظم و دقیقی بر فعالیت‌های آنها داشته باشیم. به گفته وی سامانه ملی جست‌و‌جوی شغل به نشانی
https://shoghl.mcls.gov.ir/portal راه‌اندازی شده تا کاریابی های‌ها خدمات خود را در بستر وب و فضای مجازی ارائه دهند.
کریمی بیرانوند راه‌اندازی این سامانه را یکی از ابزارهای تحقق ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل برشمرد و گفت: در کشورمان آمار رسمی بیکاران 2.5 میلیون نفر است و یکی از مشکلات اساسی فضای کسب و کار همین است که کارفرماها نیروی کار مناسب و توانمند متناسب با فرصت شغلی را پیدا نمی‌کنند و از طرفی کارجویان فرصت‌های شغلی متناسب با تخصص و مهارت خود را پیدا نمی‌کنند و این سامانه در اتصال مناسب کارفرماها و کارجویان مؤثر خواهد بود. وی همچنین از اتصال سامانه جامع شغل به سازمان فنی حرفه‌ای در آینده نزدیک خبر داد.
سرپرست معاونت اشتغال وزارت کار توضیح داد که اکنون این سامانه مثل ظرف خالی است که باید مؤسسات کاریابی بیایند و فرصت شغلی را بارگذاری کنند و بعد از این نظارت معاونت اشتغال وزارتخانه بر مؤسسات کاریابی از همین مجرا خواهد بود. پیش از این حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام راه‌اندازی سامانه جامع کاریابی گفت: در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند، از کارفرمایان می‌خواهیم با تمام استاندارد‌ها نیرو‌های مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند. عبدالملکی افزود: این یک بازار هوشمند بین کارجو و کارفرماست که باعث اتصال این دو مجموعه به یکدیگر می‌شود.

نظر شما