شناسهٔ خبر: 51591086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تأکید عراق بر حمایت از راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز در سوریه

ایسنا

دولت عراق بر حمایت خود از راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز برای حل بحران سوریه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که کشورش حمایت خود از راه حل سیاسی صلح آمیز در سوریه را تکرار می‌کند.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: عبدالرحمان الحسینی سفیر عراق در مسکو در هفدهمین نشست آستانه درباره سوریه در شهر نورسلطان قزاقستان که عراق به عنوان ناظر در آن حضور دارد، شرکت می‌کند.

الصحاف افزود: سفیر الحسینی با هیئت‌های سوریه، اردن، لبنان، روسیه، ایران، ترکیه و سازمان ملل گفت‌وگو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفیر عراق در مسکو بر مواضع ثابت بغداد در حمایت از راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید خواهد کرد.

هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیئت های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق بعنوان ناظر سه شنبه گذشته به مدت ۲ روز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

در این نشست مسائل مختلف سوریه از جمله وضعیت در ادلب و جنوب، تشکیل جلسه هفتم قانون اساسی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، خروج آمریکا از عراق و سوریه و پیگیری نتایج سفر هیئت روسی به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین با تاکید بر لزوم حفظ سیادت و حاکمیت سوریه، بر تشکیل جلسه آتی کمیته قانون اساسی  تاکید نمودند. طرف ایرانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه را مورد تاکید مجدد قرارداد.

نظر شما