شناسهٔ خبر: 51582370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل‌بندهای ۱۵ روستای شادگان تقویت شد

آبادان - ایرنا - بخشدار مرکزی شادگان با بیان اینکه بارش شدید باران و افزایش حجم آب رودخانه جراحی موجب تخریب سیل‌ بندهای ۱۵ روستای این منطقه شد گفت: این سیل بندها مرمت و تقویت شدند.

صاحب‌خبر -

علی وکرتلایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم آب ورودی به رودخانه جراحی و بارش ۴۶ میلیمتری باران سیل بندهای ۲۵ روستای بخش مرکزی شادگان از جمله آبشار، عنایتی بالا، عنایتی وسط، گاهن، نهر دلی و نهر جدید دچار آسیب شدند که با کمک نیروهای بسیج و مردمی این سیل‌بندها مرمت شدند.

وی افزود: این سیل‌بندها با یک هزار گونی تقویت شدند این در حالی است که برای ایجاد و تقویت سیل‌بندها نیاز بیشتری به گونی داریم که امیدواریم قبل از بارش باران بعدی در اختیار ما گذاشته شود.

بخشدار مرکزی شادگان خواستار لایروبی انهار روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شد و بیان کرد: یکی از دلایل ورود آب به برخی زمین‌های کشاورزی عدم لایروبی انهار است هر چند گروه‌های جهادی امسال بخش زیادی از نهرهای این منطقه را لایروبی کردند.

وکرتلایی گفت: برخی از ساکنان روستاهای بخش مرکزی شادگان برای ورود آب به زمین‌های کشاورزی اقدام به شکستن سیل‌بندها کردند که اکنون این سیل‌بندها تقویت شدند.

وی با ابراز نگرانی از بارش بعدی باران و خطر آبگرفتگی زمین‌های کشاورزی در بخش مرکزی شادگان اظهار داشت: در صورت رها کردن آب رودخانه جراحی و میزان بالای بارش بعدی خطر ورود آب به مناطق کشاورزی و مسکونی روستاهای بخش مرکزی شادگان وجود دارد که امیدواریم پیش از این اتفاق انهار باقی مانده لایروبی و سیل‌بندهای منطقه نیز تقویت شوند.

بارش ۴۶ میلیمتر باران هفته گذشته باعث آبگرفتگی خیابان‌های شهر شادگان و همچنین شکسته شدن سیل‌بندها در چندین روستای بخش مرکزی این شهرستان شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظر شما