شناسهٔ خبر: 51575513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نادر محمد آهنگر بیک در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

زمینه آشنایی نسل جوان با موسیقی اصیل فراهم نیست / مسئولان کوتاهی می‌کنند

نادر محمد آهنگر بیک گفت: یکی از دلایلی که جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار روی می‌آورند این است که زمینه برای آشنایی آنان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

صاحب‌خبر -

نادر محمد آهنگر بیک دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل اقبال جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: یکی از دلایل چنین اتفاقی این است که متاسفانه زمینه برای آشنایی جوانان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان باید موسیقی اصیل را رواج دهند، گفت: باید موسیقی اصیل و ایرانی را در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، فرهنگسراها، میادین و غیره ترویج کنیم تا نسل جوان با آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

آهنگر بیک ادامه داد: موسیقی خوراک روح و روان است و همانطور که ما گرسنه می‌شویم سراغ غذا می‌رویم روح و روان ما نیز نیازمند موسیقی است و خواهان بهترین نوع آن است و اگر جوانان سراغ چنین موسیقی‌های سخیفی می‌روند دلیل بر این است که با موسیقی اصیل و ناب ایرانی آشنایی ندارند که این مسئله به کوتاهی مسئولان بازمی‌گردد.

دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان با تاکید بر اینکه مقصر اصلی چنین مسئله‌ای مسئولان فرهنگی کشور هستند، اظهار کرد: آنها باید پاسخگو باشند و بگویند چرا اقدام مناسبی در این باره انجام نشده و باعث شده‌اند تا خواراک موسیقیایی جوانان تا این حد ضعیف شود.

وی همچنین در پایان درباره حمایت دولت از موسیقی نواحی گفت: متاسفانه ثباتی در این حوزه احساس نمی‌شود که از جمله عواملی که می‌توان در این سال‌های اخیر به آن اشاره کرد شیوع ویروس کروناست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما