شناسهٔ خبر: 51574825 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نوفرستی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

پتروپالایشگاه‌ها غیراقتصادی نیستند/ به خام‌خوری عادت کردیم

یک کارشناس نفت و انرژی تاکید کرد که فعالیت پتروپالایشگاه‌ها غیراقتصادی نیستند.

صاحب‌خبر -

جواد نوفرستی کارشناس نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص برخی انتقادها به غیراقتصادی بودن ساخت و توسعه پتروپالایشگاه‌ها گفت: قدری نسبت به پتروپالایشگاه‌ها کم لطفی شده. به جای تمرکز روی صرفه‌جویی، بیشتر روی کمبود نفت، گاز و بنزین تمرکز کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: ما عادت کردیم به کار ساده خام خوری. کمتر دنبال زحمت بودیم. مجموعه پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها زمانی توجیه اقتصادی ندارد که قیمت نفت پایین بود و به نظرم الان صرفه اقتصادی دارد.  

این کارشناس نفت عنوان کرد: باید به این سمت برویم که هرچقدر درآمد بیشتری را از فروش نفت به دست می‌آوریم روی پتروپالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا نفت و گاز را به فرآورده تبدیل و صادر کنیم و نفت خام را در پتروپالایشگاه‌ها تبدیل به انواع فرآورده با ارزش افزوده بالاتر کنیم تا بتوان آنها را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دولت سیزدهم بخشی از تمرکز خود در حوزه نفت را روی ساخت و توسعه پتروپالایشگاه‌ها قرار داده اما در مدت اخیر نقدهای بسیاری در خصوص غیراقتصادی بودن این واحدها مطرح شده است. اهمیت این واحدها از آنجایی است که نسل جدیدی از پالایشگاه‌هاست و به جای تمرکز صرف روی تولید سوخت از بنزین، نفت و گاز، همزمان به دنبال تامین خوراک مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی است.

برچسب‌ها:

نظر شما