شناسهٔ خبر: 51570805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتفاع برف در گردنه‌ "زمزیران" مهاباد به بیش از نیم متر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در اولین بارش برف زمستانی ارتفاع برف در گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به بالای ۵۰ سانتی متر رسیده است.

صاحب‌خبر -

محسن خادمی شامگاه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع بارش برف در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه مناطق کوهستانی، تمامی تجهیزات راهداری از ساعت اولیه بامداد در محورها حضور یافته و برف روبی در تمام راه های اصلی و فرعی روستایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در تمام محورها در جریان است، ادامه داد: عبور و مرور در مسیر گردنه های "زمزیران" محور مهاباد - سردشت و "جواله رشان" در محور مهاباد - بوکان نیاز به زنجیر چرخ دارد. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون تیم برف روبی در همه محورهای مواصلاتی و جاده‌های این شهرستان مستقر بوده و راهداران به صورت شبانه روزی در چندین نوبت اقدام به نمک‌پاشی و برف روبی جاده‌های ‌این شهرستان می کنند.

خادمی با اشاره به مسدود شدن راه های ارتباطی ۲۵ روستا در پی بارش برف اخیر گفت: هم اکنون عملیات بازگشایی ۲۲ روستا به اتمام رسیده و تنها راه سه روستای "جانداران"، "سرخاب" و "چومل" باقی مانده که طی ۲۴ آینده بازگشایی خواهد شد.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.

خادمی همچنین از رانندگان خواست به دلیل تداوم بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

نظر شما