شناسهٔ خبر: 5156372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

جمعه با فوتبال/

فینال صدر و قعر ایران در تبریز و اهواز/برانکو میزبان شام آخر ژنرال

خبرگزاری پانا: در روز تعطیل فوتبال اروپا، ایران شاهد دربی هشتاد و آخرین هفته از لیگ برتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ آخرین هفته از لیگ برتر ایران نقطه ویژه دیدارهای امروز جهان فوتبال برای مردم ایران است؛ روزی که تکلیف قهرمان، راه یافتگان به لیگ قهرمانان آسیا، سقوط کننده دوم به لیگ آزادگان و تیم راه یافته به پلی آف مشخص خواهد شد. همچنان امروز دربی تهران در شرایطی عجیب تر از هر سال برگزار می شود؛ هر دو تیم در کورس نیستند و در دیداری بی خاصیت احتمالا امیر قلعه نویی برای آخرین بار روی نیمکت استقلال خواهد نشست.

همچنین در روز شلوغ فوتبال ایران، سردار آزمون به همراه تیمش در لیگ روسیه برای بقا در لیگ برتر این کشور تلاش خواهد کرد.

 

 

لیگ برتر ایران – هفته سی ام/

پرونده چهاردهم لیگ برتر ایران سرانجام امشب در حالی بسته خواهد شد که در بین معادلات بالا و پایین جدول تنها عنوان یکی از سقوط کننده ها مشخص شده و در بازی های امروز 7 دیدار نقش مهمی در صدر و قعر خواهند داشت و تنها دربی تهران است که بازی بی خاصیت هفته لقب گرفته است. جدال تراکتورسازی و نفت تهران در تبریز فینال لیگ برتر امسال است؛ دیداری که هر تیمی قصد دارد جام را بالای سر ببرد باید با برد از آن خارج شود و تساوی دو تیم می تواند سپاهان را در صورت پیروزی مقابل سایپا قهرمان کند. ذوب آهن هم می تواند با تساوی در مشهد سهمیه اش در لیگ قهرمانان را قطعی کند.

اما در انتهای جدول سقوط نفت مسجد سلیمان قطعی شده ولی معادلات دیگر باقی مانده است. استقلال خوزستان و پیکان فینال ته جدولی ها را برگزار می کنند؛ می توان انتظار داشت فوتبالی تماشایی و انتحاری از ته جدولی ها دیده شود. تیمی که برنده این مسابقه باشد می تواند حداقل امیدوار شود به پلی آف برود ولی بازنده به طور قطع راهی لیگ آزادگان می شود؛ به احتمال زیاد باید در پایان این هفته یکی از این تیم ها را سقوط کرده خطاب کرد. راه آهن و ملوان دیگر مدعیان سقوط هستند که برای بقا باید حریف های خود را شکست دهند.

پرسپولیس – استقلال/ ساعت 17

استقلال خوزستان – پیکان/ ساعت 19:30

ملوان – نفت مسجد سلیمان/ ساعت 19:30

پدیده – ذوب آهن / ساعت 19:30

صبای قم - فولاد/ ساعت 19:30

سپاهان - سایپا/ ساعت 19:30

راه آهن – گسترش فولاد/ ساعت 19:30

تراکتورسازی – نفت تهران/ ساعت 19:30

 

با لژیونرها/

لیگ برتر روسیه – هفته بیست و هشتم/

سارنسک – روستوف/ ساعت 20:30

روستوف که در نیم فصل اول سردار آزمون را جذب کرده است به لطف درخشش این ستاره ایرانی خودش را از جمع قعرنشینان جدا کرد اما همچنان خطر سقوط را حس می کند. روستوفی ها که 3 بازی دیگر تا پایان لیگ دارند باید با برد در خانه تیم رده نهم جدول حضورشان در رده یازدهم جدول 16 تیمی لیگ روسیه را تثبیت کنند. 

نظر شما