شناسهٔ خبر: 51546969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی مستعد برای گسترش نیروگاه های خورشیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با وجود کویری بودن ، روزهای طولانی و آفتابی ظرفیت خوبی برای استفاده و گسترش نیروگاه های خورشیدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، آقای قناعت در دیدار با مدیران صنعت برق استان گفت: خراسان جنوبی با وجود خراسان جنوبی مستعد برای گسترش نیروگاه های خورشیدیکویری بودن ، روزهای طولانی و آفتابی ظرفیت خوبی برای استفاده و گسترش نیروگاه های خورشیدی دارد.

وی افزود: فردا در جریان بازدید از مرز ماهیرود از منطقه درح و نیروگاه خورشیدی آن با حضور سرمایه گذار و مدیران بانک های عامل دیدن و مشکلات این نیروگاه را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

استاندار در خصوص تامین برق صنایع بزرگ گفت : از آنجایی که صنعت برق هزینه بر و زمان بر است ، سرمایه گذاران تمایل کمتری برای سرمایه گذاری دارند اما باید تلاش کنیم با جذب سرمایه گذار و جذب اعتبارات ملی مشکلات منابع مالی و تامین برق صنایع بزرگ را حل کنیم.

آقای قناعت از کاهش قطعی برق در استان ابراز رضایت کرد و افزود : باید تلاش شود تا تابستان سال آینده نیز میزان قطعی برق کمتر شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هم گفت: میزان سرانه خاموشی برق در استان معادل 99 دقیقه در سال است که این میزان در کشور 700 دقیقه در سال است.

دادگر در خصوص تامین برق مناطق روستایی نیز گفت: روستاهای بالای 10 خانوار صد درصد دارای برق و تنها تعدادی از روستاهای کمتر از 5 خانوار فاقد پوشش برق هستند.

تامین برق خورشیدی برای عشایر، افزودن تجهیزات و افزودن ماشین آلات و جرثقیل برای شهرستان های استان از دیگر نکاتی بود که دادگر به آن اشاره کرد.


در این جلسه سایر معاونان شرکت برق استان در خصوص چالش ها، کمبود منابع اعتباری و مشکلات صنعت برق استان صحبت و از استاندار درخواست رسیدگی کردند.

نظر شما