شناسهٔ خبر: 51540514 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اوزان جدید وزنه‌برداری برای المپیک پاریس

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته‌های المپیکی این رشته را برای رقابت ورزشکاران زن و مرد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته های در رشته وزنه‌برداری برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص کرد. قرار است مسابقات رشته وزنه‌برداری در ۱۰ دسته المپیکی در ۲ بخش زنان و مردان برگزار شود. 

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در ورزشکاران این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دسته های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت. 

در بخش زنان نیز رقابت در پنج دسته ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به اضافه ۸۱ کیلوگرم است. 

محسن بیرانوند عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی درباره دسته های جدید المپیکی وزنه‌برداری به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه آنلاینی که برای بررسی دسته های المپیکی برگزار شد من به نمایندگی از ایران دسته های ۱۰۲ و  به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادم و برخی از اعضا نیز دسته ۹۶ و به اضافه ۹۶ را پیشنهاد دادند. بعد از بررسی‌ها پنج دسته تصویب شد که دسته ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نیز در بین انها وجود دارد. 

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اهمیت این دسته‌ها برای وزنه‌برداری ایران عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات تایید دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود زیرا ما اکنون در این دسته چند ورزشکار خوب داریم. 

 

نظر شما