شناسهٔ خبر: 51530461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تحقق ۹۱ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی قزوین

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۱ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: تعهد اشتغال بخش کشاورزی در جلسه کارگروه اشتغال استان 3 هزار و ۶۸۴ نفر در سال ۱۴۰۰ تعیین شده که تاکنون از این میزان 3 هزار و ۳۶۹ نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی مشغول به کار شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در سال ۹۹ میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی و ثبت در سامانه استانی هفت سنگان 3 هزار و ۸۵۲ نفر بوده که بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده و تمام شهرستان‌ها به تعهدات اشتغال خود عمل کرده‌اند.

وی بیان کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری و مشاغل خانگی و تسهیلات خط هشت مکانیزاسیون به واحدهای تولیدی نقش بسزا و قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و در نتیجه میزان اشتغال پیش بینی شده داشته است.

این مسئول ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی برشمرد و گفت: اکنون شهرستان قزوین با ثبت اطلاعات ۸۷۳ نفر از شاغلین بخش کشاورزی (۹۵ درصد) در سامانه رصد اشتغال ملی، بیشترین میزان اشتغال را در استان به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان‌های تاکستان با تعداد ۸۱۶ نفر معادل ۸۸.۶ درصد و بوئین زهرا با تعداد ۸۱۲ نفر معادل ۸۸.۲ درصد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

تبسمی گفت: در سال جاری سهم تعهد اشتغال بخش کشاورزی شهرستان‌های قزوین ۹۲۱، تاکستان ۹۲۱، بوئین زهرا ۹۲۱، آبیک ۴۴۰، البرز ۲۹۰ و آوج ۱۸۴ نفر تعیین و ابلاغ شده است و با توجه به روندی که تاکنون داشته‌ایم قطعا تا پایان سال، فراتر از تعهدات تعیین شده در ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی پیش خواهیم رفت.

نظر شما