شناسهٔ خبر: 51529990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴۸ میلیارد ریال زکات امسال در استان سمنان جمع‌آوری شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۲۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال زکات از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر در استان جمع‌آوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی بحیرایی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: از محل پرداخت زکات در استان سمنان ۲ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند و ۷۵ سری جهزیه تامین شد و سایر موارد حمایتی از محل مشارکت مردم استان سمنان با پرداخت زکات محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۸۷ درصد از زکات مردم استان در سال ۱۴۰۰ صرف امور فقرا و محرومان و ۱۳ درصد صرف طرحهای عام‌المنفعه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مردم استان در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند، تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۱۲۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌شد.

وی با اشاره به اینکه از محل جمع‌آوری زکات ۷۵ سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت شد، تأکید کرد: ۹۳۲ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات استان سمنان ارائه شد.

بحیرایی گفت: از منابع زکات امسال استان سمنان سه واحد مسکونی برای نیازمندان بنا و ۳۵ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شد.

وی ارائه ۱۳ هزار و ۷۰۲ کمک‌معیشت به محرومان و نیازمندان و سایر نیازمندی ها خبر داد و گفت: یکهزار و ۳۷۲ خدمت بابت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان از محل زکات ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه از ۳۴۹ روستای استان ۱۵۸ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، خاطرنشان کرد: ۲۲۳ عامل زکات در شهرها و روستاها و ۹۸ مُبلغ و روحانی به امر تبلیغ زکات می پردازند.

نظر شما