شناسهٔ خبر: 51529187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غرب استان کرمانشاه در وضعیت بحران/ مدارس تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدارس شهرستان‌های قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب امروز، چهارشنبه (۱ دی) به علت آلودگی هوا تعطیل است.

صاحب‌خبر -

امیر ظهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به استمرار شرایط توده جوی در مناطق غربی استان و گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر قرار داشتن نشانگرهای ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در رنج بسیار ناسالم امروز «چهارشنبه یکم دی ماه» نیز مدارس کلیه مقاطع در دو نوبت صبح و عصر در سه شهرستان قصرشیرین ،سرپل ذهاب و گیلانغرب، با تایید کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا  تعطیل اعلام می شود.

وی تأکید کرد: در سایر  شهرستان ها با توجه به گزارش اعلام شده وضعیت هوا در حالت استاندارد قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با توجه آلودگی بسیار شدید هوا؛ از افراد سالمند، بیماران آسمی، بیماران ریوی و قلبی نیز درخواست کرد که در خانه بمانند و ترجیحا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد به کودکان اجازه ندهند در فضای باز قرار گیرند. یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: شاخص کیفی هوای AQi در ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه ۳۰ آذر تا ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه یکم دی‌ماه در ایستگاه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب عدد ۵۰۰  و بیانگر شرایط خطرناک و وضعیت بحرانی است.

وی ادامه داد: شاخص کیفی هوا در همین بازه زمانی در ایستگاه اسلام آبادغرب ۱۷۰ و نشان دهنده شرایط ناسالم  و وضعیت هشدار است.

گفتنی است، روز گذشته، ۳۰ آذرماه هم به علت آلایندگی بسیار شدید هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ناشی از گرد و غبار مدارس نوبت بعدازظهر این شهرستان‌ها تعطیل و همچنین نوبت صبح نیز با کاهش ساعت آموزشی از ساعت ۱۱ صبح تعطیل شد.

انتهای پیام/پ

نظر شما