شناسهٔ خبر: 51525665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ظلمی که درحق شهید ایرلو شد را فراموش نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: کشورهایی که ۶ سال است یمن را بمباران می‌کنند در بازگرداندن به موقع سفیر ایران در یمن همکاری نکردند و ما این ظلمی که در حق این شهید انجام شد را فراموش نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تشییع حسن ایرلو سفیر کشورمان در یمن که عصر امروز (سه‌شنبه) در مقابل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: امروز همه ملت ایران، همکاران ما در وزارت امور خارجه، دستگاه‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران و خانواده معظم این شهید، فرزندی غیور، بی‌ادعا، پرکار و مجاهدی نستوه را تقدیم ملت کردند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: قصد سخنرانی ندارم. از همه سروران معظمی که قبول زحمت کردند و در کوتاه‌ترین زمان برای گرامیداشت و ادای احترام به این شهید عزیز و بزرگوار در این مکان حضور به هم رساندند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معظم رهبری، مردم عزیز ایران و همه مردم بزرگ یمن دارم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: شهید ایرلو در سال‌های گذشته حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آنچه که می‌توانم راجع به این شهید عزیز بگویم این است که در مجموعه وزارت امور خارجه همکاران ایشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا و همه عزیزانی که با شهید ارتباط داشتند، ویژگی‌های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند.

وی تصریح کرد: شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود. سه شب پیش دختر ایشان با من تماس داشت و گفت شرایط خیلی سختی داریم و فیلم و عکسی از وضعیت پدر نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: این در شرایطی بود که همه ما و همکاران تلاش می‌کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند برای انتقال سفیر محترم و پرتلاش کشورمان مجوز گرفته شود تا بتوانیم به موقع ایشان را به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی‌شان تکمیل شود اما آنها کوتاهی کردند و این ظلمی را که در حق این شهید بزرگوار انجام شد، فراموش نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ایشان از طرفداران جدی راه حل سیاسی در یمن بودند. در تمام مصاحبه‌ها و در تمام جلساتی که حضور پیدا می‌کردند همواره از راه حل سیاسی در یمن سخن می‌گفتند و در جایگاه شایسته یک دیپلمات، واقعیت‌های صحنه‌ی یمن و نقشی که یمن می‌تواند در امنیت منطقه ما داشته باشد را یادآور می‌شدند.

نظر شما