شناسهٔ خبر: 51522527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظلم محاصره کنندگان یمن به شهید ایرلو فراموش نمی‌شود

وزیر امور خارجه گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند، فراموش نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای امیرعبداللهیان عصر امروز در مراسم تشییع شهید پیکر حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن افزود: شهید ایرلو طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود.
وی اظهار داشت: شهید ایرلو در مدت ماموریتش حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و عاشق خدمت کردن بود.
وزیر خارجه ادامه داد: آن مرحوم شخصیتی بی ادعا و پرکار بود. امروز همه ملت ایران و همکاران ما در وزارت خارجه و دستگاه‌های ذیربط در ایران و خانواده معظم این شهید عزیز این مجاهد نستوه را به روح بلند همه شهدای اسلام تقدیم می‌کنند.
اقای امیرعبداللهیان گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
وی اضافه کرد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی‌های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند که آن شهید عاشق خدمت کردن بود.
وزیر خارجه گفت: سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، عکسی، فیلمی و اطلاعی از وضعیت پدر نداریم. این دقیقا در شرایطی بود که همه ما و همکارانم تلاش می‌کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن مجوزی گرفته شود که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم.

نظر شما