شناسهٔ خبر: 51524990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساده‌ ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتور سواران

رئیس پلیس راهور استان قم گفت:موتور سیکلت، وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ  غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت:اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتور سواران، این وسیله‌ی نقلیه را به وسیله‌ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان رانندگان آن‌ها تبدیل کرده است.

او ادامه داد: موتور سیکلت، وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله‌ نقلیه،راکبان  خود را به وسایل ایمنی بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

سرهنگ صدفی افزود: کلاه ایمنی، صدفی برای محافظت از مروارید جان شماست و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به این که سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بار‌های ضربه‌ای دارای اهمیت فراوانی است زیرا شواهد و آمار‌ها حاکی از آن است که مهم ترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری بخاطر این مورد مشاهده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در جهت کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره  و بیان کرد:  اقدامات آموزشی زیادی در قالب آموزش موتورسیکلت سواران متخلف، در حال انجام است.

سرهنگ صدفی افزود: راهنمایی و رانندگی استان بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته با موتور سیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما