شناسهٔ خبر: 51519900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

گزارش روزانه صندوق های ETF (۳۰آذر۱۴۰۰) / ثبت ارزش معاملات ۲۵میلیارد تومانی برای صندوق های طلایی

در بورس امروز ۱۲۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۶۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۳۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۳۰میلیارد تومان شد.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با رقم ۱۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق مختلط سپهر اندیشه نوین (صنوین) رشد ۵.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی ویستا با زیان ۰.۴درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۸۵میلیارد تومان مطابق با ۲۲درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند. 

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۲۵میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط ۱.۲درصد شد. بیشترین افت قیمت (۲.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و ۳۱۵میلیارد تومان رسید و مالکیت حقوقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید1-min2-min

 

نظر شما