شناسهٔ خبر: 51516238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اختصاصی«ایران آنلاین»/

امروز و فردا در کدام شهرها باران می بارد؟+ فیلم

فروغ احمدی

فردا چهارشنبه (۱دی ۱۴۰۰) کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق قابل قبول خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز( ۳۰ آذرماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، شمال کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و به‌صورت پراکنده در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، غرب کردستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق جنوبی کشور وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها تا اواسط روز و در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب فارس است.

همچنین صبح روز چهارشنبه (۱دی ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی و حاکم بودن جو به نسبت آرام، بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و کیفیت هوا در مناطق پر تردد کاهش پیدا می‌کند.

این در حالی است که با افزایش تندی باد در طول روز و گاهی وزش باد شدید، در برخی ساعات بعد از ظهر شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و به این ترتیب با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه، غلظت ذرات معلق کاهش پیدا کرده و وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق تهران برقرار می‌شود.

گفتنی است صبح امروز سه‌شنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر، بر غلظت ذرات معلق افزوده شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق برای گروه‌های حساس در محدوده ناسالم قرار گرفت.
البته به‌تدریج با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل شده و به دلیل استمرار وزش باد مؤثر، تا اواخر وقت سه‌شنبه غلظت ذرات معلق کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس وضعیت قابل‌قبول بر بیشتر مناطق حاکم خواهد شد.

در 24 ساعت گذشته کیفیت هوای تهران با ثبت شاخص 105 و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون، برای همه گروه‌های جامعه در محدوده ناسالم قرار گرفت و با وجود بارندگی‌های چند روز اخیر هفتمین روز متوالی است هوای تهران برای گروه‌های حساس در وضعیت غیر قابل قبول قرار داد؛ در عین حال و بر اساس روزشمار شاخص آلودگی هوا، تا امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساکنان پایتخت 2 روز هوای پاک، 195 روز هوای قابل قبول، 6 روز هوای ناسالم و گروه‌های حساس نیز 72 روز هوای ناسالم را نفس کشیدند.

مشروح وضعیت آب و هوای امروز و فردای کشور را می توانید در فایل صوتی زیر بشنوید.
 

نظر شما