شناسهٔ خبر: 51507108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به بهانه وجود تهدیدات روسیه؛

آمریکا خواستار خودداری از سفر به اوکراین شد

وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست تا از سفر به اوکراین به دلیل افزایش تهدیدات روسیه خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا از سفر به اوکراین به دلیل افزایش تهدیدات روسیه خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند به دلیل کووید -۱۹ به اوکراین سفر نکنند. همچنین به دلیل افزایش تهدیدات روسیه در سفر تجدید نظر کنند و به دلیل ناآرامی‌های مدنی احتیاط بیشتری را رعایت کنند. خطر در برخی مناطق اوکراین افزایش یافته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌شود که شرایط امنیتی، به ویژه در امتداد مرزهای اوکراین، در کریمه تحت اشغال روسیه و در شرق اوکراین تحت کنترل روسیه، غیرقابل پیش بینی است و می‌تواند بدتر هم شود. شهروندان آمریکایی که سفر به اوکراین را انتخاب می‌کنند باید بدانند که اقدام نظامی روسیه در هر نقطه از اوکراین به شدت بر توانایی سفارت ایالات متحده در ارائه خدمات کنسولی، از جمله کمک به شهروندان آمریکایی در خروج از اوکراین تأثیر خواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را اشغال و تلاش کرده است تا این شبه جزیره را ضمیمه خاک خود کند. در این بیانیه آمده است: «مقامات اشغالگر به سو استفاده و زندانی کردن خودسرانه خارجی‌ها و افراد محلی به ویژه افرادی که مخالف اشغال شبه جزیره روسیه هستند، ادامه می دهند». دولت ایالات متحده کارمندان خود را از سفر به کریمه منع می‌کند؛ چون نمی‌تواند به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در کریمه بپردازد.

تنش‌ها در اطراف مناطق مرزی اوکراین در چند هفته گذشته به دلیل ادعای غرب درباره تجمع نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تشدید شده است. مسکو بارها اتهامات کشورهای غربی را رد کرده و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرده است که آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. روسیه در عین حال می‌گوید حق دارد نیروها را در داخل خاک خود جابجا کند.

نظر شما