شناسهٔ خبر: 51503960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اجرای سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: برای کنترل برخی گرانی‌ها و کاهش میزان تورم باید علاوه بر جدیت مدیران از نظر اساتید و صاحب نظران اقتصادی نیز استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سنندج اظهار کرد: طبق آمارهای موجود در بحث تورم و در یک سال گذشته استان یک روند نوسانی را طی کرده و اکنون استان پنجم کشور در تورم سالیانه هستیم.

اجرای سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی

وی افزود: متأسفانه درآمد سرانه مردم کردستان نصف میانگین درآمد کشور است و آمارهای اعلامی به ما می‌گویند که باید کنترل بازار و تورم جزو برنامه‌های اصلی و اولویت دار اقتصادی در استان باشد.

زارعی کوشا افزود: در تمامی جلسات کارگروه تنظیم بازار لازم است یک جدول مقایسه‌ای برای اطلاع از قیمت کالاها و تفاوت آن با میانگین نرخ کشوری ارائه شود تا علاوه بر شناسایی آسیب‌ها بتوانیم منطبق با واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

زارعی کوشا در ادامه به موضوع ایجاد سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: وقتی کار تازه‌ای در کشور شروع می‌شود معمولاً با مقاومت‌هایی مواجه می‌گردد اما اعتقاد داریم که کار را باید از جایی آغاز کرد.

وی بر عملیاتی شدن سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی با در نظر گرفتن کلیه جوانب آن و قطع دست دلالان و واسطه‌ها تأکید کرد و گفت: هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید نفع مردم در آن باشد و این امر را باید در هر موضوعی مد نظر قرار داد.

استاندار کردستان گریزی هم به گرانی گوشت قرمز در استان نسبت به میانگین کشوری زد و عنوان کرد: کردستان خود تولید کننده گوشت قرمز است و شایسته نیست مردم گوشت را گران‌تر از دیگر نقاط کشور تهیه کنند.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی را در خصوص وضعیت استان در حوزه قیمت کالاهای اساسی و تورم ارائه کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما