شناسهٔ خبر: 51501873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باران و برف و تا روز سه‌شنبه مهمان آسمان اصفهان است/ کاهش محسوس دما در راه استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌ بارشی تا فردا سه‌شنبه بر روی استان است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌ بارشی تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش برف و باران به‌ ویژه در غرب و جنوب، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق، مه‌آلودگی و احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

 هنرمند بیان کرد: طی روز سه‌شنبه در سطح استان به تدریج کاهش ابر، وزش باد شدید، در شرق احتمال طوفان لحظه‌ای و روز چهارشنبه کاهش دما محسوس پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه کمینه‌ دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۳ و کمینه فردا ۸ درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با ۱۶ و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم ۲۱.۵ و ۸ سانتی‌متر برف، دهاقان ۵.۹، نجف‌آباد ۵.۷، چادگان ۵.۱، اصفهان ۴.۱ زرین‌شهر ۳.۶، دولت آباد ۲.۶، شهرضا ۲.۴، فرودگاه ۲.۲، ورزنه ۱.۳ میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

نظر شما