شناسهٔ خبر: 51494348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاهش زمان کشف حريق با دريافت پروانه اپراتوري پايش حريق ساختمان‌ها

صاحب‌خبر -
کاهش زمان کشف حريق با دريافت پروانه اپراتوري پايش حريق ساختمان‌ها
خبرگزاری آریا- مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی اتصال هوشمند سیستم‌های حریق به مراکز آتش‌نشانی را کمک بسیار بزرگی به شهر دانست و گفت: حدود 10 سال در سازمان آتش‌نشانی روی این موضوع کار شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی داوری، در آیین اعطای نخستین پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌های تهران، بیان کرد: رخدادی که سال‌ها در دنیا رقم خورده است، امروز در تهران عملیاتی شد، گرچه خدمات اجباری به مردم نیست، اما مطالبه به حقی است که در جامعه ما وجود داشت و امروز به ثمر نشست.
وی یکی‌از مشکلات در شهر تهران در زمینه آتش سوزی‌ها را کشف دیر هنگام حریق‌ها عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار پارسال، کشف حریق در مکان‌های مهم 15 دقیقه زمان می‌برد، اما حالا با این سیستم، کشف سریع حریق در کاهش آسیب‌ها تاثیر بسیاری زیادی دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به آتش سوزی پاساژ علاءالدین ادامه داد: چندماه پیش از آتش‌سوزی پلاسکو، در علاءالدین هم حریق رخ داد، اما وجود سیستم اعلام حریق که نصب شده بود، سبب شد نگهبانانی که در طبقه هم‌کف بودند زود مطلع شوند و ورود سریع آتش‌نشانی سبب جلوگیری یک اتش سوزی و فاجعه بزرگ شد.
داوری با بیان اینکه پیوستن به طرح پروانه اپراتوری هوشمند، محدودیت ظرفیتی وجود ندارد، گفت: امیدواریم حداقل درگام نخست ساختمان‌های مهم به این برنامه بپیوندند، البته پیشنهاد می‌کنیم بر اساس مصوبه شورای شهر، ساختمان فاوا نخستین ساختمانی باشد که به این سیستم متصل می‌شود، چرا که قلب شهرداری تهران در اینجا می‌تپد و می‌تواند الگویی برای دیگر ساختمان‌های شهرداری تهران باشد.

گسترده‌ترین اینترنت اشیاء در کشور
حسین تهرانی، مدیرعامل شرکت ارتباطات «مبین نت» هم در این آیین، با بیان اینکه تلاش یکساله سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به ثمر نشست، گفت: شرکت «مبین نت» به عنوان اپراتور اجرای این طرح انتخاب شد و از 6 ماه آینده به صورت عملیاتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در این سامانه در مرحله نخست قابلیت اتصال 50 هزار ساختمان پیش‌بینی شده است، توضیح داد: پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌های تهران، چند وجهی است، یک وجه آن این است که گستره ارتباطی یک شبکه در خدمت این پروژه باشد و بخش دیگر در حوزه اپراتوری کار است که باید مجهز باشد. بخش سوم هم حوزه فنی کار است، در واقع این طرح یکی از گسترده‌ترین اینترنت اشیا در کشور است.

نظر شما