شناسهٔ خبر: 51487075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

انصارالله:

سعودی حریم هوایی را روی یمنی ها بست و برای صهیونیست ها گشود

رهبر جنبش انصار الله یمن که حریم هوایی کشورش توسط عربستان حتی برای سفرهای ضروری نیز بسته است، محکوم کرد و گفت: رژیم سعودی در حالی که آسمان یمن را به روی شهروندان یمنی می بندد، آسمان مکه و مدینه را به روی نخست وزیر اسرائیل برای سفر به امارات باز نگه می دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشاره عبدالملک بدرالدین الحوثی به هواپیمای حامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیات همراه اوست که هفته پیش از حریم هوایی عربستان سعودی برای سفر به امارات متحده عربی استفاده کرد.

 

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی یکشنبه شب در دیدار با هیات هایی از قبایل استان های مارب، شبوه و البیضاء گفت: این گونه دیدارها در سایه ایستادگی و مقابله با تجاوز، برای تقویت روابط میان مردم کشورمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: شخصیت های اجتماعی و قبیله ای در ارتباط با تحکیم برادری، تفاهم میان مردم کشور و سد کردن راه مقابل تفرقه افکنان، مسئولیت بزرگی به گردن دارند.

عبدالملک بدرالدین  روز شنبه نیز در سخنرانی به مناسبت روز «شهید» گفته بود که ملت یمن هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌های ائتلاف سعودی نمی‌شود و برای تحقق صلح  آن‌ها باید به تجاوز، محاصره و اشغالگری پایان دهند.

به گزارش ایرنا از المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی اظهار داشته بود که  جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری لکه ننگ است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما