شناسهٔ خبر: 51485971 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم رعایت ۸۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی

خبرگزاری صداوسیما

سخنگوی شورای سلامت کیش بر لزوم رعايت حداقل ۸۰ درصدی شيوه نامه هاي بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون براي مقابله با سويه جديد ويروس كرونا تاكيد كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر رضانیا گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهیم، احتمالا شاهد پیک امیکرون در کشور خواهیم بود.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید با همان جدیت قبل انجام شود.

دکتر رضانیا افزود: باتوجه به اینکه اکثر کشور‌های اعلام اُمیکرون را داشتند و سازمان جهانی بهداشت هم این موضوع را اعلام کرد، ما هم باید این نکات را مدنظر قرار دهیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: افرادی که دَز اول واکسن را تزریق کردند، حتما برای تزریق دَز دوم مراجعه کنند و افرادی که هر دو دَز را تزریق کردند و در سن شمول دز بوستر (تقویتی) هستند برای دریافت دُز تقویتی اقدام کنند.

وی از جوامع صنفی و واحد‌های نظارتی خواست مانند قبل با جدیت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

دکتر رضانیا گفت: سویه اومیکرون جهش یافته‌ترین سویه ویروس کرونا است و تاکنون کشف شده و به سرعت در بعضی کشور‌ها در حال افزایش است.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شیوع اومیکرون ظرف فقط سه روز، ۲ برابر می‌شود لذا برای حفظ آرامش اکنون کیش لازم است با حمایت و همراهی مدافعان سلامت و با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از ورود پیک جدید جلوگیری کنیم.

نظر شما