شناسهٔ خبر: 51480534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حیدری در تشریح چهارمین روز بازدید میدانی کمیته مرز از مرزهای شرقی کشور:

فعال‌سازی «پایانه مرزی یزدان» امیدی در دل مرزنشینان ایجاد کرده است

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری با کشور افغانستان، گفت: فعال‌سازی پایانه مرزی یزدان و سه بازارچه موقت و تقویت مرز مجاز میل ۷۳، امید تازه‌ای در دل ساکنان مرز ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح چهارمین روز بازدید میدانی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای شرقی با کشور افغانستان، گفت: طی این بازدید به مرزهای خراسان جنوبی و منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان رفتیم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا در این مناطق چند پایانه مرزی فعالیت خود را آغاز کرده که مهم ترین آن «پایانه یزدان» است.

وی در ادامه با اشاره به امنیت پایدار موجود در منطقه، عنوان کرد: افتتاح بازارچه یزدان در استان خراسان جنوبی امیدواری جدیدی در میان مرزنشینان منطقه ایجاد کرده و نقطه عطفی برای توسعه روابط تجاری با کشور افغانستان است.

حیدری اضافه کرد: از سوی دیگر، ظرفیت های بسیاری در منطقه سیستان اعم از سه بازارچه موقت مرزی داریم در حوزه هیرمند و زهک واقع در منطقه عمومی زاهدان و زابل است و باید به مرور فعالیت خود را آغاز کند که در نتیجه این اقدام و تقویت مرز مجاز میل 73 می توان گفت در آینده امیدی برای ساکنان مناطق مرزی ایجاد می شود.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این مأموریت پنج روزه فردا به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: هدف این سفر پنج روزه بازدید از کل مرزهای مشترک شرقی با کشور افغانستان بود که از سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان صورت گرفت./

پایان پیام

نظر شما