شناسهٔ خبر: 51480374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آیین تکریم و معارفه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آیین تکریم و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، نماینده مردم بوشهر و گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، روسای دانشگاه‌ها، روسای انجمن‌ها، خانه مطبوعات، اصحاب فرهنگ هنر و رسانه و کارکنان اداره کل در سالن بزرگ لیان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

  در این مراسم معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، ایام فاطمیه را ایام حزن اهل بیت(ع) در مصیبت مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) خواند که شیعیان جهان را به یاد برترین بانوی زنان عالم می‌اندازد و در عزای وی به سوگ می‌نشاند.

سیدمحمدهاشمی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های ارزشمند سه ساله فاطمه کرمپور در دوران مدیرکلی وی، گفت: تعاملات سازنده و برنامه ریزی شده با سازمان ها و ارگان های مختلف، توجه به دغدغه های اصحاب فرهنگ، هنر و  رسانه، شجاعت بالا و زحمات ارزنده در راستای اهداف کلان سازمان از ویژگی های بارز این بانوی ارزشمند در دوران مدیریت وی بود.

 وی در ادامه با صلوات و درود بر روح پاک شهدای اسلام خاصه شهید استان بوشهر شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران در پاکستان و پاسداشت سی و یکمین یادواره شهادت این شهید ارزشمند و فرهنگی استان بوشهر، افزود: شهید بزرگوار نقش مهمی در وحدت شیعه و سنی داشته‌ است و امیدوارم عبدالرحیم افروغ با توجه به آرمان‌های والای شهدای والا مقام اسلام برای اعتلای فرهنگ ایران اسلامی، خادم و دلسوز مردم باشد که اگر خادم شدیم، سرانجاممان مانند شهید گنجی‌ها خواهد بود.

هاشمی با اشاره به رویکرد انقلابی و ویژگی‌های فردی آقای عبدالرحیم افروغ، افزود: بر اساس نمونه گیری‌های انجام شده و تعاملات درون استانی برای انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، در نحوه انتصاب عبدالرحیم افروغ برای این پست حساس و مهم، از ظرفیت های ارزنده کانون‌های ارزیابی و شاخص‌ها و فاکتورهای زیادی برای انتخاب این گزینه برای مدیرکلی استفاده شد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر شعار دولت مردمی و انقلابی برای تصمیم‌گیری‌های کلان در دولت، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و دولت مردمی و انقلابی برای انجام امور محوله، کارها را به انجمن‌ها، روسای انجمن‌ها و موسسات سپرده و به آنها اعتماد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این بوده که شیب کارها در اهداف کلان کشور به سمت استان‌ها باشد، ابراز داشت: برای سهولت در انجام کارها و بازدهی بهتر، باید با نگاه به ظرفیت‌های غنی فرهنگ و هنر در استان، به توانایی افراد در استان ها اعتماد داشت.

هاشمی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای فاطمه کرمپور در ادامه مسیر زندگی و آرزوی توفیقات روزافزون برای عبدالرحیم افروغ در پست جدید وی در مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، خاطرنشان کرد: انشالله که خدمات ارزنده شما خادمان مردم، مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد و با خدمت و تلاش در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه این استان موجبات کاهش دغدغه های مردم استان بوشهر را فراهم سازید.

در ادامه این آیین محمد تقی ایرانی، معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار بوشهر ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یاد شهدای اسلام، امام شهدا و شهادت شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران، عنوان کرد: حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم بوشهر و گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، اشخاص فرهنگی و چهره های فرهیخته، روحانیون معزز، مداحان برجسته، کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر در این آیین، نشان از اهمیت و حساسیت این جایگاه در استان بوشهر دارد.

ایرانی گفت: باید تعامل با اهالی هنر و فرهنگ و رسانه، سرلوحه کار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار گیرد.

وی افزود: استان بوشهر دارای شخصیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف قرآن، عترت و نماز، فرهنگ، هنر و رسانه است و هنرهای آیینی مذهبی و سنتی، تعزیه ها، مداحی و نمایش‌های فرهنگی، دینی با سابقه فرهنگی این استان عجین شده و با پوست و خون مردم این استان پیوند خورده است.

وی با اشاره به این موضوع که مردمان کشور عزیزمان ایران از قدیم سخنوران برجسته ای در انتقال فرهنگ اصیل ایران به سراسر دنیا بوده اند، اظهار داشت: ما سفرای فرهنگی بسیاری در طول دوران داشتیم و در حوزه فرهنگ سخنور هستیم و با سابقه فرهنگ و تمدن بالا مردمانی هستیم که با زبان شعر سخن گفته و بر فرش‌های نفیس قدم بر می‌داریم.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به سبک  زندگی فرهنگی اهل بیت، تصریح کرد: تمدن ما طلایه دار فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی بوده و رنگ زندگی اهل بیت در زندگی مردم این دیار کهن به وضوح مشهود است.

ایرانی با تاکید بر صدمات فراوان دو  ساله‌ی شیوع ویروس کرونا بر پیکره فرهنگ، هنر و رسانه در کشور، عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه فرهنگ مطالبات زیادی دارد که بسیاری از آنها برآورده نشده و توجه ویژه به این موانع و مشکلات در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تعطیلی تالارها، سینماها، جشنواره های موسیقی، فلج شدن فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور و استان بوشهر تاثیرات منفی و مخربی بر فرهنگ و هنر و رسانه داشته است.

ایرانی ضمن اشاره به اینکه هرکجا با مردم در تعامل باشید، کار فرهنگی انجام می شود، اظهار داشت: مقوله فرهنگ گستره زیادی دارد و محدود به شخص یا ارگان خاصی نبوده و باید تلاش شود تا فعالیت های انجام شده با فرهنگ مردم عجین شود.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های ارزنده فاطمه کرمپور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، خاطرنشان کرد: امیدوارم این بانوی ارزشمند در تمامی مراحل کاری و زندگی شخصی خود موفق و موید باشد و برای آقای عبدالرحیم افروغ برای پیشرفت و سربلندی در پست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد این استان آرزوی سربلندی و اقتدار در انجام امور محوله را از خداوند منان خواستارم.

در این آیین با تقدیر از فاطمه کرمپور، عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

افروغ پیش از این مسؤولیت اتحادیه انجمن های اسلامی بوشهر را بر عهده داشت. وی بخشداری سعدآباد در دولت دهم و ریاست سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان بوشهر را نیز در کارنامه دارد.

همچنین بیش از بیست سال فعالیت های فرهنگی، تربیتی، سیاسی و تدریس در دانشگاه‌ها و حوزه های استان بوشهر از جمله سوابق وی است.

افروغ هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است.

نظر شما