شناسهٔ خبر: 51477493 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت ۱۳ هزار و ۸۷۰ واحدی شاخص بورس؛

بازار سهام با تغییر جهت، قرمز رنگ شد/ خروج ۴۱۶ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای

بازار سهام امروز بر خلاف دیروز، منفی شد و شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۸۷۰ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۹۱ هزار واحدی ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز (یکشنبه) در دومین روز کاری هفته برخلاف روز گذشته، معاملات خود را فشار فروش و با افت قیمت‌ها آغاز کرد به طوری که با افت نزدیک به ۱۴ هزار واحدی، شاخص کل بورس دوباره کانال ۱.۳ میلیون واحد را از دست داد.

معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۵۲۳ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون سهم و اوراق مالی جابه‌جا شد.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از از ۵۲۲۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۲۸۸۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۱۶ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۳ هزار و ۸۷۰ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۳۴۸۴ واحد کاهش به ۳۴۳ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

معامله گران در بورس بیش از ۴ میلیارد و ۶۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۳۵۳ هزار معامله و به ارزش ۳۱۲۸ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، ایران‌ خودرو و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز منفی بود و با ۱۳۷ واحد افت به ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۱۷۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دست به دست شدن مالکیت بیش از یک میلیارد ۶۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود که ارزش آن بالغ ۲۰۹۳ میلیارد تومان شد.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را را شاخص فرابورس گذاشتند و در مقابل نمادهای پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران با بیشترین اثر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

 
انتهای پیام

نظر شما