شناسهٔ خبر: 51475783 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کد دستوری محدودسازی تماس های بین الملل همراه اول

صاحب‌خبر -

همراه اول کد دستوری ویژه محدودسازی تماس های بین الملل را ارائه کرد. مشترکان با شماره‌گیری این کد دستوری می‌توانند تماس‌های خروجی بین‌المللی را برای جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری مسدود کنند.

اپراتور همراه اول همواره همزمان با توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطی سخت در تلاش است تا بسترهای ارتباطی را برای تمام مشترکان خود ایمن‌تر کند. هم‌اکنون همراه اول تنها اپراتوری محسوب می‌شود که دارای سوئیچ انحصاری بوده و به همین دلیل با اجرای الگوریتم‌های شناسایی و مسدودسازی شماره‌ها در لبه شبکه توانسته از هر نوع سامانه مدیریت تقلبی سریع‌تر عمل کرده و در روز بالغ بر چند هزار رنج شماره تقلبی را شناسایی کند.

کددستوری محدودسازی تماس های بین الملل

اپراتور همراه اول به تازگی سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل (تماس 00 به شماره‌های خارج از کشور) را ارائه کرده که تمام مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور به واسطه آن امکان مسدودسازی تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را خواهند داشت.

این سرویس یک راهکار مناسب برای جلوگیری از کلاهبرداری ویژه افرادی محسوب می‌شود که به تماس بین‌الملل نیازی نخواهند داشت. از این پس تمام مشترکان این اپراتور قادرند با شماره‌گیری کد دستوری #1*2922*10* این سرویس را فعال کرده و در تماس های بین الملل محدودیت ایجاد کنند.

طبق هشدار اپراتور همراه اول، مشترکان اگر روی تلفن همراه خود تماس از دست رفته (missed call) مشاهده کردند حتما به کد کشور تماس گیرنده و در زمان تماس توجه کنند و اگر هنگام تماس روی صفحه موبایل به جز کدهای 0098 یا +98 کد دیگری نمایش داده شد، حتما تماس را قطع کنند و شماره را مورد بررسی قرار دهند. همچنین با مراجعه به آدرس https://mci.ir/international-call می‌توانید در خصوص سرویس مکالمه بین‌الملل همراه اول اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

نظر شما