شناسهٔ خبر: 51474246 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دانا گزارش می دهد؛

نوای کنسرت‌های پایتخت به زودی شنیده می‌شود

از اول دی ماه قرار است چراغ کنسرت های پایتخت پس از تقریبا دو سال خاموشی، بار دیگر روشن شود و از هفته گذشته برخی سایت های خرید اینترنتی بلیط، برنامه کنسرت خوانندگان مختلف را با نرخ بلیط های آنها برای مخاطبین اعلام کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود یک ماه گذشته اختلافات زیادی بر سر ظرفیت سالن های برگزاری کنسرت با ستاد مقابله با کرونا در جریان بود که نهایتا محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از هماهنگی های لازم با این ستاد داد و قرار شده است تا این کنسرت ها با ظرفیت کامل سالن ها و 100 درصدی به استقبال مخاطبان خود بروند.

اما بر اساس آنچه در سامانه‌های فروش بلیت کنسرت دیده می‌شود، گویا هنوز امکان برگزاری کنسرت‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌ها بر اساس آنچه در روزهای گذشته مطرح شده بود، وجود ندارد و مکانیزم خرید بلیت به صورتی است که بعد از خرید هر بلیت دو عدد صندلی قبل و بعد جهت حفظ فاصله‌گذاری غیرفعال خواهد شد. این در حالی است که همراه داشتن کارت واکسن، ماسک و دستکش حین ورود به سالن اجرا الزامی است.

با این وجود بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مسیح و آرش روز اول دی ماه در سالن بزرگ وزارت کشور، بابک جهانبخش روز دوم دی ماه در برج میلاد تهران، حجت اشرف‌زاده روز سوم دی ماه در سالن هتل اسپیناس پالاس، آرون افشار روز چهارم دی ماه در برج میلاد تهران، رضا بهرام روز یازدهم دی در سالن اسپیناس کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند. حسن ریوندی نیز در 11 دی ماه و در سالن وزارت کشور قرار است کنسرت خنده خود را برگزار کند.

این در حالی است که بهنام بانی، روزبه نعمت اللهی، علیرضا طلیسچی و سینا شعبانخانی هم دیگر خوانندگانی هستند که تاریخ برگزاری کنسرت‌های آن‌ها به زودی اعلام می‌شود.

درحالی کنسرت های پایتخت از اول دی ماه شروعی تازه را تجربه می کنند که چند هفته ای است که خوانندگان بسیاری در جزیره کیش در حال برگزاری کنسرت های خود هستند و بسیاری با استقبال مخاطبان، کنسرت های خود را تمدید کرده اند؛ بهنام بانی، اشوان، علی زند وکیلی، مسعود صادقلو، امیرعباس گلاب، علیرضا طلیسچی، گروه های پازل بند و ماکان بند با سقف بلیط های 450 هزارتومانی کماکان در حال اجراهای زنده خود در جزیره اند.

رضا صادقی نیز قرار است در 4 دی ماه در استانبول ترکیه کنسرتی برای طرفداران خود در این شهر برگزار کند؛ بلیط این کنسرت از 100 تا 1300 لیر (186 هزار تا 2418000 هزار) قیمت گذاری شده است.

در حالی که این روزها ترافیک کنسرت ها در کیش پر رونق تر از سایر شهرها و حتی تهران است، مدیرعامل بنیاد رودکی هم هفته گذشته این خبر را داد که کنسرت های موسیقی و کنسرت های تالار وحدت از اول دی ماه در تالار وحدت بعد از ۲ سال دوری، آغاز به کار می کنند. وی اعلام کرده بود که شرایط ناشی از همه گیری و تعطیلی سالن‌ها فرصتی فراهم کرد که به نوسازی مجموعه‌های بنیاد رودکی بپردازیم و هنرمندان و هنردوستان در این فصل تازه‌ هنر با فضای بهسازی شده تالارها مواجه‌اند. تلاش مان این بود نشاط را بیش از پیش به جامعه بازگردانیم و این بخشی از رسالت اجتماعی مجموعه ما است.

حسین صفامنش خواننده موسیقی کردی که اغلب مخاطبان او را با خوانندگی تیتراژ سریال «نون خ» می‌شناسند، قرار است روز پنجشنبه نهم دی ماه تازه‌ترین اجرای زنده خود را در تالار وحدت برگزار کند.

انتهای پیام/

نظر شما