شناسهٔ خبر: 51464548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دو پیش بینی از آینده دو و ۳۰ ساله قیمت نفت با ۱۰۰ و ۳۸۰ دلار

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس و شرکت روسی پیش بینی کردند قیمت هر بشکه نفت تا دو و ۳۰ سال آینده به محدوده ۱۰۰ و ۳۸۰ دلار برسد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تاس، لئونید فدون عضو هیات مدیره شرکت لوک اویل روسیه ، پیش بینی کرد تا سال 2050، جهان ممکن است شاهد افزایش شدیدی در قیمت نفت باشد . چرا که تورم بالا موجب کاهش دسترسی مردم به انرژی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طبق این پیش بینی ، قیمت نفت تا سال 2050 تحت هر سه سناریو از 100 دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت.

بر اساس سناریوی "تکاملی"، پس از محاسبه تورم و سهم‌ تولید کننده ها از انتشار گازهای گلخانه‌ای، قیمت نفت به 128 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گفته فدون در سناریوی "تعادل" قیمت نفت به 197 دلار در هر بشکه و در سناریوی "تحول" به 380 دلار در هر بشکه می رسد. در هر سه سناریو، تورم بیشترین تأثیر را بر رشد قیمت این محصول استراتژیک دارد. اگر مشکل سرمایه‌گذاری ناکافی در توسعه و تولید ذخایر ادامه یابد، بالاترین افزایش قیمت ممکن است در سال 2050 رخ دهد.

طبق این پیش بینی ، مصرف هیدروکربن تا سال 2030 ثابت خواهد ماند و استفاده از سوخت های مایع در اقتصادهای بزرگی مانند آمریکا و چین تنها پس از سال 2035 کاهش می یابد. در عین حال، روسیه می تواند تا سال 2050 در صادرات هیدروکربن پیشتاز شود.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هم با اعلام افزایش تقاضای نفت در 2022 و 2023 ، پیش‌بینی کرد احتمالاً قیمت نفت طی 2 سال آینده به 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما