شناسهٔ خبر: 51463725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مناسب‌سازی فضای شهری شیراز برای معلولان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز از تلاش برای مناسب‌سازی فضا‌های شهری برای افراد دارای معلولیت و کم توان و توان‌خواه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی راضی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز با تأکید بر اهمیت حمایت از شهروندان کم‌توان و توان‌خواه گفت: شهر شیراز برای تمام شهروندان است و نباید کسی به دلیل محدودیت جسمی ـ حرکتی برای حضور در شیراز با مشکل مواجه شود.

او افزود: باید شهر را به شکلی آماده سازیم افراد توان‌خواه بتوانند مثل سایر شهروندان از امکانات شهری و حق شهروندی به شکل مناسب استفاده کنند. بدین‌منظور آئین‌نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری در این معاونت تدوین و پس از تصویب در صحن شورای شهر شیراز و طی روال قانونی جهت اجرا به معاونت خدمات شهری ابلاغ شده است.

راضی تاکید کرد: در این آیین‌نامه سعی شده کلیه نیاز‌های شهروندی افراد توان‌خواه به شکل جامع در نظر گرفته شده و آیین‌نامه بتواند خلأ‌های موجود را پر کند.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: این آیین‌نامه که در ۲۴ ماده ۲۵ بند و ۵ تبصره تنظیم و با تاکید بر وظایف شهرداری در راستای توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت تهیه و ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: در این آیین‌نامه که در راستای انجام وظایف قانونی شهرداری شیراز تهیه و ابلاغ شده، تاکید ویژه‌ای بر مناسب‌سازی فضا‌های شهری و تسهیل بهره‌برداری افراد دارای محدودیت‌های حرکتی از فضا‌های شهری و حمل و نقل صورت گرفته است. همچنین به منظور حمایت از خانواده افراد توان‌خواه شاغل در شهرداری نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما