شناسهٔ خبر: 51461317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رهبر انصارالله: برای تحقق صلح محاصره را پایان دهید

«عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز شنبه در سخنرانی به مناسبت روز «شهید» گفت که ملت یمن هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌های ائتلاف سعودی نمی‌شود و برای تحقق صلح آن‌ها باید به تجاوز، محاصره و اشغالگری پایان دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی گفت: جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری لکه ننگ است.

وی افزود: همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که با معیار‌های حداقلی انسانی و ارزش‌ها و اخلاق مطابقت ندارد.

رهبر انصارالله اضافه کرد: ما در سال هفتم تجاوز به یمن هستیم و آن‌ها به تجاوزات و محاصره خود ادامه می‌دهند و بر اساس آموزه‌های قرآن و قوانین بین المللی در جایگاه مشروع مقابله با تجاوز قرار داریم.

الحوثی همچنین گفت: همه جهان به کشور‌های متجاوز می‌گویند که در حمله به یمن شکست خورده‌اند و به اهدافشان دست نخواهند یافت.

وی تأکید کرد: ما صلح را می‌پذیریم، ولی تسلیم شدن را خیر و برای تحقق آن، باید تجاوز خود را متوقف و محاصره خود را بردارند و به اشغالگری پایان دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان گفت که انصارالله، معاملات و چانه‌زنی‌هایی را که در آن، محاصره علیه ملت یمن، باقی بماند، نخواهد پذیرفت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما