شناسهٔ خبر: 51460001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

کاهش شدید ورودی‌های صندوق بازنشستگی کشوری

راه حل این مشکل افزایش سن بازنشستگی است افرادی که بازنشسته می‌شوند باید با توجه به شاخص‌های امید به زندگی سن بازنشسته شدنشان و حق بیمه آن‌ها افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین> سلامت >  ابراهیم‌زاده گفت: افزایش سن بازنشستگی برای ایجاد توازن در صندوق‌های بازنشستگی لازم است.
به گزارش  شفاآنلاین :  ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره وضعیت این صندوق گفت: ورودی‌های صندوق بازنشستگی کشوری به شدت کاهش پیدا کرده است و با توجه به افزایش سن مشترک‌ها چه از نظر سابقه بیمه و چه از نظر سن بیمه شدگان خروجی‌های صندوق به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده و توازن به هم خورده است.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره راهکار ایجاد توازن در صندوق اظهار کرد: راه حل این مشکل افزایش سن بازنشستگی است افرادی که بازنشسته می‌شوند باید با توجه به شاخص‌های امید به زندگی سن بازنشسته شدنشان و حق بیمه آن‌ها افزایش پیدا کند.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: با انجام اصلاحات و افزایش میانگین پرداختی‌ها در آخر خدمت می‌توان بین ورودی و خروجی صندوق‌ها توازن برقرار کرد در واقع هرچقدر این ایام بیش‌تر شود هم به عدالت نزدیک‌تر است هم در پرداختی‌های صندوق اثر چشمگیری دارد.

وی افزود: در بودجه‌ی سال آینده افزایش سن بازنشستگی پیش‌بینی شده و این موضوع دغدغه‌ی دولت و مجلس بوده است البته این راهکار زمانی جوابگو خواهد بود که به صورت قانون دائمی در بیاید و این افزایش به صورت ثابت باشد.

نظر شما